Browservindue i givent størrelse fra CD
Fra : Martin

Dato : 26-08-04 00:39

Problem:
Jeg vil gerne have at når man putter en cd i drevet sørger en .inf fil for
at åbne et browservindue A i en given størrelse fx. 990 x 700 px.

Jeg kender winopen.exe men den åbner vinduet i fuld størrelse.
Jeg kan så få A til at loade vindue B i en given størrelse, men A skal så
lukkes uden at man skal trykke ok for at lukke vinduet.

Nogle løsninger med winopen.exe eller lign. måske i kombination med noget
javascript?

Martin

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-08-04 01:36

Martin skrev:

>Jeg kender winopen.exe men den åbner vinduet i fuld størrelse.
>Jeg kan så få A til at loade vindue B i en given størrelse, men A skal så
>lukkes uden at man skal trykke ok for at lukke vinduet.

Du kan sætte en resizefunktion i <body>.

--
Knud

Fra : Martin

Dato : 26-08-04 08:02

Ja det virker fint, men jeg vil gerne have at vinduet ikke har scrollbar,
menubjælke osv. og at man ikke kan ændre vinduets størrelse.
Martin

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 26-08-04 20:33

Martin wrote:
> Ja det virker fint, men jeg vil gerne have at vinduet ikke har
> scrollbar, menubjælke osv. og at man ikke kan ændre vinduets
> størrelse.

Den slags kan ikke laves med et primært browservindue - dvs. et vindue, der
ikke er åbnet via et javascript i et andet vindue. Der skal nemlig
javascript til, for at undgå disse features.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-08-04 10:01

Martin skrev:

> Nogle løsninger med winopen.exe eller lign. måske i
> kombination med noget javascript?

Prøv med window.opener.close() i B
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Martin

Dato : 26-08-04 16:25

fint - lige hvad der skulle til.
Martin

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-08-04 16:32

Martin skrev:

> fint - lige hvad der skulle til.

Herligt. Kan du lokkes til at kigge på min signatur? Det vil øge
chancen for at jeg vil hjælpe en anden gang.
--
Jens Gyldenkærne Clausen