Telia - SIM-kort afvist
Fra : Sune

Dato : 25-08-04 22:58

Hej

Jeg har lige skiftet abonnement fra TDC til Telia.
Flere gange om dagen får jeg besked om at mit SIM-kort er afvist.
(også selvom min telefon blot ligger på bordet)

Dette er ALDRIG sket før med mit gamle TDC abonnement.

Da jeg bor I kbh burde der ikke være problemer med dækningen.

Er mit nye SIM-kort defekt og/eller er Telia nogle hundehoveder?
Andre der oplever det samme?

Mvh
Sune

Fra : Christen Fihl

Dato : 26-08-04 11:14

Ja, skete et par gange om ugen med min gamle telefon Nokia 8310, men
ikke med den nye telefon Nokia 6230.

Og det er stadig samme sim kort fra Telia.

--
Christen Fihl
http://HSPascal.Fihl.net/

Fra : Sune

Dato : 26-08-04 12:44

On Thu, 26 Aug 2004 12:13:30 +0200, "Christen Fihl" <mail.address.on.my.web.site@nospam.plz> wrote:

>Ja, skete et par gange om ugen med min gamle telefon Nokia 8310, men
>ikke med den nye telefon Nokia 6230.
>
>Og det er stadig samme sim kort fra Telia.

Damn! Det er netop en 8310 jeg har.
Jeg har ellers ALDRIG haft problemer med den. Den plejer at virke PERFEKT!

Jeg har lagt mærke til at når jeg tykker min PIN kode ind når Telia-kortet er i telefonen tager det
et par sekunder før PIN koden accepteres. Med TDC kortet bliver det accepteret med det samme.

Mon der er forskel - rent hardwaremæssigt - på de 2 kort?
(og at nyere telefoner kan klare denne forskel bedre?)

Mvh
Sune

Fra : Knud Berggreen

Dato : 26-08-04 18:23

On Wed, 25 Aug 2004 23:57:51 +0200, Sune <apr2003@tdcadsl.dk> wrote:

>Er mit nye SIM-kort defekt og/eller er Telia nogle hundehoveder?

Der kan godt være nogle mere eller mindre defekte simkort.
Fortæl Telia at det fejler og hør om ikke de kan sende et nyt.

/Knud

Fra : Per Jensen

Dato : 30-08-04 18:55

Hej

Du får aldrig Telia til at inderømme de har dårlige simkort, nævnte fejl er
mest udbredt på Sonyericsson nyeste modeller ,men kan også forekomme på
nokia telefoner, udbredt fejl fra Telias side, men det er sværet at indrømme

Fra : Bjørnar

Dato : 16-09-04 21:34

Har haft samme problem med Nokia 5210 og Telia, så det er ikke din
telefon det er noget i vejen med, snarere din operatør...

De leverer lort, for på den måde at forsøge at tjene flere penge

Mvh. BearNice