Proxyservere
Fra : author

Dato : 25-08-04 22:41

Hvad findes der af betalings-proxyservere til brug for p2p ?
- nogen som har gode erfaringer ??

Fra : Peter Mogensen

Dato : 25-08-04 23:04

author wrote:
> Hvad findes der af betalings-proxyservere til brug for p2p ?
> - nogen som har gode erfaringer ??

Hmm... umiddelbart ville jeg mene at peer-to-peer og proxy er
selvimodsigelser, men jeg skal da ikke kunne udelukke at det er muligt
at proxy nogle af p2p-protokollerne. Hvad det skulle bruges til kan jeg
ikke se.

Peter

Fra : Jesper Lund

Dato : 25-08-04 23:14

Peter Mogensen <apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no> wrote:

> [...]
> selvimodsigelser, men jeg skal da ikke kunne udelukke at det er
> muligt at proxy nogle af p2p-protokollerne. Hvad det skulle bruges

APG vil jeg gætte på

--
Jesper Lund

Fra : Kent Friis

Dato : 26-08-04 15:51

Den Thu, 26 Aug 2004 00:13:57 +0200 skrev Jesper Lund:

> APG vil jeg gætte på

Det hænger ikke sammen med betalings-proxyservere. Skal man overtræde
copyright-loven, er man ikke interesseret i at dem APG først banker
på hos (dem med proxyserveren) har ens navn og adresse - og den
har de brug for til at sende regningen.

Mvh
Kent

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 26-08-04 17:20

On Thu, 26 Aug 2004 00:13:57 +0200, "Jesper Lund"
<jelu@despammed.com> wrote:

> APG vil jeg gætte på

"Jeg vil ikke betale for min musik og film, så derfor betaler jeg
for at piratkopiere det". Er der ikke et eller andet galt med det
billede?

-A

Fra : Peter Mogensen

Dato : 26-08-04 17:49

Asbjorn Hojmark wrote:

> "Jeg vil ikke betale for min musik og film, så derfor betaler jeg
> for at piratkopiere det". Er der ikke et eller andet galt med det
> billede?

Det tænkte jeg også, men så tænkte jeg at hvis man er tilpas kynisk, så
vil man nok hellere sende penge til et halvkriminelt firma i udlandet
end at handle med de kunstnere, der har lavet musikken.

Peter

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-08-04 18:40

Peter Mogensen wrote:

> Det tænkte jeg også, men så tænkte jeg at hvis man er tilpas kynisk, så
> vil man nok hellere sende penge til et halvkriminelt firma i udlandet
> end at handle med de kunstnere, der har lavet musikken.

Hvis et firma tilbyder at agere proxy for P2P, så ville jeg nu ikke
mistænke det for at være kriminelt. Jeg ville til gengæld have en grim
mistanke om, at det var drevet af APG eller en lignende organisation.

Det vil egentlig være en perfekt honeypot, og som Kent skriver, vil de
have brugernes navn og adresse, så de vil ikke engang skulle besvære sig
med at fremskaffe dommerkendelser til udbyderen. Nemmere kan det ikke
blive.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Peter Mogensen

Dato : 26-08-04 18:44

Kim Ludvigsen wrote:
> Hvis et firma tilbyder at agere proxy for P2P, så ville jeg nu ikke
> mistænke det for at være kriminelt. Jeg ville til gengæld have en grim
> mistanke om, at det var drevet af APG eller en lignende organisation.

:)
Hvis nogen tilbød anonymisering af adgang til Kazaa ville jeg nu ikke
umiddelbart tiltro dem ædle motiver.

> [...]
> have brugernes navn og adresse, så de vil ikke engang skulle besvære sig
> med at fremskaffe dommerkendelser til udbyderen. Nemmere kan det ikke

Well... er den slags aktivitet ikke ulovlig bevis-indsamling? Man må da
ikke opfordre til kriminalitet for at skaffe beviser?
Politiet må heller ikke stå og sælge narko.

Peter

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-08-04 18:56

Peter Mogensen wrote:

> Well... er den slags aktivitet ikke ulovlig bevis-indsamling? Man må da
> ikke opfordre til kriminalitet for at skaffe beviser?
> Politiet må heller ikke stå og sælge narko.

Man vil da heller ikke opfordre til kriminalitet, man stiller blot en
tjeneste til rådighed. Spørgsmålet er nok nærmere, om man må bruge
logfilerne fra sin proxytjeneste til at indsamle beviser til
advokatvirksomheden, men hvis man ikke må i det ene land, så må man
sikkert i et andet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Jesper Lund

Dato : 26-08-04 20:39

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

> "Jeg vil ikke betale for min musik og film, så derfor betaler jeg
> for at piratkopiere det". Er der ikke et eller andet galt med det
> billede?

Det afhænger vel af den relative størrelse af det to beløb. Måske er
betalingen til proxy serveren i Langbortistan (uden for APGs rækkevidde,
i praksis) 1% af det filmene og musikken ville koste legalt? Jeg gætter
blot

--
Jesper Lund

Fra : author

Dato : 26-08-04 10:30

> jeg skal da ikke kunne udelukke at det er muligt
> at proxy nogle af p2p-protokollerne

Der findes flere løsninger som bl.a. har en vpn-model. Men det jeg
mest er interesseret i, er at høre fra folk som bruger det, og høre
deres erfaring med det, og hvad de bruger.

> Hvad det skulle bruges til kan jeg
> ikke se.

Det behøver du nu heller ikke ;)

Fra : Peter Mogensen

Dato : 26-08-04 10:44

author wrote:

> Der findes flere løsninger som bl.a. har en vpn-model.

Der er vel ikke noget, der forhindrer dig at at køre en hvilken som
helst P2P protokol over et IPsec VPN.

Peter

Fra : author

Dato : 26-08-04 11:31

> Der er vel ikke noget, der forhindrer dig at at køre en hvilken som
> helst P2P protokol over et IPsec VPN.

Næ.. men ikke "anonym" i denne sammenhæng.

Fra : Peter Makholm

Dato : 26-08-04 18:56

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> writes:

> Hvis et firma tilbyder at agere proxy for P2P, så ville jeg nu ikke
> mistænke det for at være kriminelt. Jeg ville til gengæld have en grim
> mistanke om, at det var drevet af APG eller en lignende organisation.

Mon ikke de let ville kunne komme i kambolage med Straffelovens
§23. Det kan næppe være tale om uagtsomhed hvis de netop opretter
servicen med henblik på at fange folk der overtræder loven.

De vil altså kommer i helt samme situation som de kæmper for at sætte
newsudbyderne i i forhold til dk.binaer.film.

--
Peter Makholm | Sit back and watch the messages. This is actually
peter@makholm.net | more important than one might think as there is a

Fra : Peter Makholm

Dato : 26-08-04 19:07

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> writes:

> Man vil da heller ikke opfordre til kriminalitet, man stiller blot en
> tjeneste til rådighed.

Hvis man gør det med den hensigt at folk skal bruge services til at
begå lovbrud, så kan man nok let få problemer.

--
Peter Makholm | Vi smider blade allesammen - hele tiden
peter@makholm.net | som et konstant spirende efterår