Tis i pelsen bagi...
Fra : Brian Axelgaard

Dato : 25-08-04 18:15

Hej!

Vi har et lille problem med vores kat. Han er begyndt at komme ud af bakken
med en tis/grus-blanding hængende i sit hår omkring r*ven. Vi har hidtil
gjort det rent for ham, da han ikke gjorde tegn til selv at fjerne det. Han
er ellers meget renlig.
Idag gjorde han det så igen, men denne gang var der bonus :) han var også
våd af tis, hvilket jeg opdagede da jeg ville løfte ham ind på badeværelset
for at gøre ham ren.
Han er, efter vores mening, meget langhåret bagi. Er dette en kendt problem
med MainCoon/NorskSkovkat? Hvad er løsningen?
Vi overvejer kraftigt at klippe meget af hårene af. Problemet med det er
bare at vi tror han sætter sig ned oven i tisset. Kan bakken være for lille?
Han vejer 7.5kg og er en stor kat, dog lidt for fed.
Bakken er meget stor efter hvad vi har set - den største de havde hos
leguanen i aalborg storcenter.
Måske vi skulle prøve med bakken åben...

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 25-08-04 18:30

"Brian Axelgaard" <Ask@for.it> writes:

> Han er, efter vores mening, meget langhåret bagi. Er dette en kendt problem
> med MainCoon/NorskSkovkat? Hvad er løsningen?

Du kommer faktisk selv med den...

> Vi overvejer kraftigt at klippe meget af hårene af. Problemet med det er
> bare at vi tror han sætter sig ned oven i tisset.

Tvivlsomt, de fleste katte bruger den ene ende til det våde og den
anden til det tørre

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 25-08-04 21:00

"Henrik Pedersen" <misbams@edb.invalid> skrev i en meddelelse

> Du kommer faktisk selv med den...

Jeg er ikke helt med... måske jeg er for træt :)

Det forstår jeg altså heller ikke :)

Jeg må være for træt...

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 25-08-04 21:34

"Brian Axelgaard" <Ask@for.it> writes:

> Jeg er ikke helt med... måske jeg er for træt :)

Ok jeg prøver igen *S*
> Vi overvejer kraftigt at klippe meget af hårene af

Jeg klipper også pelsen under halen på min samboende MCO, eller måske
rettere studser den til "lidt" mere end karse. Hun skal jo trods alt
sidde blødt...

Og det er helt normalt for os semilanghårs slaver. Og en dommer vil
vide at se bort fra det til en bedømmelse på en udstilling.

> Det forstår jeg altså heller ikke :)

Hvis man har to bakker vil kattene gerne bruge den ene til at tisse i
og den anden til at S**** i. Har man kun en bakke bruger de gerne den
ene ende af bakken til det ene og den anden til det andet.

Jeg og rigtig mange andre bruger et klumpende kattegrus som suger det
flydende væk fra overfladen og så slipper man gerne for søer de kan
sætte sig i *S*

> Jeg må være for træt...

Håber at det blev lidt mere klart nu ellers må du lige spørge igen

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 26-08-04 07:35

> Ok jeg prøver igen *S*

Mange tak :)

> [...]
> Og det er helt normalt for os semilanghårs slaver. Og en dommer vil
> vide at se bort fra det til en bedømmelse på en udstilling.

Arh! Okay, nu er jeg med :)

> Hvis man har to bakker vil kattene gerne bruge den ene til at tisse i
> og den anden til at S**** i. Har man kun en bakke bruger de gerne den
> ene ende af bakken til det ene og den anden til det andet.

Måske vi skulle prøve med 2 bakker. Har en ekstra til at stå, så det er jo
nemt.

> Jeg og rigtig mange andre bruger et klumpende kattegrus som suger det
> flydende væk fra overfladen og så slipper man gerne for søer de kan
> sætte sig i *S*

Vi bruger EC...

> Håber at det blev lidt mere klart nu ellers må du lige spørge igen

Nu har jeg forstået det :)

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 26-08-04 09:57

"Brian Axelgaard" <Ask@for.it> writes:

> Måske vi skulle prøve med 2 bakker. Har en ekstra til at stå, så det er jo
> nemt.

Jae det er da et forsøg værd, men jeg ville nu også lige studse pelsen
under halen..

> Vi bruger EC...

Ok, jamen så er det ikke derfor.

> Nu har jeg forstået det :)

Alletiders giv misbamsen en nussetur fra mig

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 26-08-04 11:57

"Brian Axelgaard" <Ask@for.it> wrote in message
> [...]
> leguanen i aalborg storcenter.
> Måske vi skulle prøve med bakken åben...

Jeg har 7 mco og haft flere kuld killinger, og aldrig oplevet det du
beskriver. Dog er det mit indtryk at der kommer en kort periode for en ung
semilanghårs kat, hvor de ikke helt kan styre de lange halefjer og toilet
besøg, så de render rundt med afføring i hårene og skal have hjælp til at få
det fjernet. Dog går det hurtigt over. En måneds tid vil jeg tror at det max
tager.

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : jytte

Dato : 26-08-04 16:03

Hej gruppe.
Jeg har faktisk et lign. problem. Jeg har en voksen british shorthair, som
nogle gang har smurt lidt l.... på halen når hun kommer ud. Det sidder så og
tørrer, men alligevel. Jeg bruger klumpende grus og der er kun en bakke.
Jeg har virkelig undret mig over det, men måske er halen lidt for stor til
at være inde i "huset" ???

Venlig hilsen
Jytte J

Fra : Camilla Scharff

Dato : 26-08-04 22:24

"jytte" <missmerkur@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har virkelig undret mig over det, men måske er halen lidt for stor til

Kunne det være fordi hun har lidt tynd mave? Mine kattes pøller er som regel
faste klumper, som man - uden at have checket det nærmere efter - nok
skulle være ret "voldsom" for at få smurt nogen steder hen.

Mvh. Camilla