børnesang med Thomas
Fra : Conny Nielsen

Dato : 25-08-04 17:15

Hejsa!

Er der nogen her, der kender en børnesang med Thomas? Vores yngeste ville
gerne at vi også kunne synge en sang "til" ham.

Jeg tænker på en som Fætter Mikkel (hedder vores ældste jo...), Lille Lise,
Sørens far osv...

På forhånd tak

Conny

Fra : Inger Pedersen

Dato : 25-08-04 17:31

"Conny Nielsen" <connyagnethe@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa!
>
> Er der nogen her, der kender en børnesang med Thomas? Vores yngeste ville
> gerne at vi også kunne synge en sang "til" ham.

Umiddelbart kender jeg ikke nogen - men kunne I ikke finde en sang med et
andet navn og så omdøbe den?

Men der er en aldeles herlig billedbog om Thomas, som ikke kan sove, fordi
hans far finder på diverse afledningsmanøvrer og ikke kan forstå, at netop
månen er vigtig, og ikke alt muligt andet:
"Jeg vil se månen"
Bogen har 15 - 20 år på bagen, men prøv på biblioteket.

Hilsen Inger

Fra : Conny Nielsen

Dato : 25-08-04 21:48

"> Umiddelbart kender jeg ikke nogen - men kunne I ikke finde en sang med et
> andet navn og så omdøbe den?

Jo jo, det har vi skram også gjort da han var mindre.. Han er 3 nu og kender
jo godt de "rigtige" navne til sangene. Vi laver tit rime, remse og syng
selv sange... Hvor vi selv synger fjollede og andre ting på melodierne. Bare
synd vi tit ikke kan huske dem senere Nogle er vist også så fjollede at
det ikke gør noget ;-D

> [...]
> månen er vigtig, og ikke alt muligt andet:
> "Jeg vil se månen"
> Bogen har 15 - 20 år på bagen, men prøv på biblioteket.

Den vil jeg spørge efter næste gang vi skal på biblioteket, tak for tippet
"egen" bog var jo også spændende

MVH

Conny

PS: Håber nu stadig på en sang

Fra : Soliema

Dato : 25-08-04 22:26

> PS: Håber nu stadig på en sang

hmm så vidt jeg husker rigtigt, så var der en gang en børneserie som hed
toget Thomas, det var vist en engelsk tegnefilm-ting *G*

men kendingsmelodien var på dansk

ved ikke om i kan bruge den, når han ikke er et tog *G*

Anne Mette

Fra : karsten klaaby

Dato : 26-08-04 13:21

klip>
> klip

Der er sange i tegnefilmene med toget Thomas, og traktoren i Byggeman Bob
hedder også Thomas, så mon ikke der kunne findes noget en af de steder, der
findes både tegnefilm og bøger om begge. Men egentlige børnesange med navnet
Thomas findes vist ikke.

MVH Pia

Fra : Mette

Dato : 25-08-04 16:03

> [...]
>
> Er der nogen her, der kender en børnesang med Thomas? Vores yngeste ville
> gerne at vi også kunne synge en sang "til" ham.

Det skulle I da have tænkt på noget før Ej pjat...
Jeg lavede en lille sang på melodien "Rapanden Rasmus" til min datter da hun
var få uger gammel - og vi synger den stadig
Det kræver måske lidt versefods-og rimfornemmelse, men det er nu dejligt at
have sin helt egen sang