Vcore, hvor meget?
Fra : Anders Nielsen

Dato : 25-08-04 16:48

Hej gruppe!

Har lige bemærket at everest siger at min 3200+barton har en core
voltage på1.65, og det undrer mig for i bios og easytune4 står der
1.830, hvad er den rigtige? det er vel 1.830 eller er det for meget?

Grønne mennesker stille ofte dumme ?, men vi gør det ikke med vilje

På forhånd tak

Fra : Kurt Daniel Conradse~

Dato : 25-08-04 19:29

Du kan roligt skrue den ned til 1.65 hvis du ikke har oc, der er ingen grund
til at riste den*G*
Kurt...

Fra : Anders Nielsen

Dato : 25-08-04 21:00

On Wed, 25 Aug 2004 20:28:50 +0200, "Kurt Daniel Conradsen"
<Nop@nip.nu> wrote:

>Du kan roligt skrue den ned til 1.65 hvis du ikke har oc, der er ingen grund
>til at riste den*G*
>Kurt...

Jeg har ikke ændret ved vcore, skiftede bare professor og vupti så røg
vcore op på 1.8, og den yder det den skal hverken mere eller mindre.

Hvordan kan det være at den er hoppet det stykke op, min 3200+ er jo
godtnok en 2200mhz 400mhz fsb hvor den gamle var 1800 mhz 2200+ 266
fsb, et hop på 400 mhz, men prøverda at sænke den, troede bare at bios
vidste bedre end mig

Giver det et forsøg.

Tak begge to.

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-04 10:01

> [...]
> godtnok en 2200mhz 400mhz fsb hvor den gamle var 1800 mhz 2200+ 266
> fsb, et hop på 400 mhz, men prøverda at sænke den, troede bare at bios

Har du prøvet at opdatere til nyeste BIOS?

Christian Spøer
Omskriv "SNABELA" fra mail-adressen

Fra : Anders Nielsen

Dato : 28-08-04 10:58

On Sat, 28 Aug 2004 11:01:09 +0200, "Christian Spøer"
<cspoerSNABELAhotmail.com> wrote:

>Har du prøvet at opdatere til nyeste BIOS?

Bruger altid de sidste nye opdaterringer, så jo, aner ikke hvorfor mit
mobo lavede den bøf, men skidt det er sat ned og virker som det skal,
cputemp faldt lige med 8grade så det var bare dejligt

Elektronik/computer er noget der sommetider gør som det selv vil

Fra : Jakob M

Dato : 25-08-04 19:49

Anders Nielsen wrote:
> [...]
> voltage på1.65, og det undrer mig for i bios og easytune4 står der
> 1.830, hvad er den rigtige? det er vel 1.830 eller er det for meget?

1,65V er den korrekte spænding, hvis den er 1,83V bliver CPUen godt varm.
Medmindre du vil overclocke er der ingen grund til at sætte den på 1,83V.

Mvh
Jakob

Fra : Anders Nielsen

Dato : 25-08-04 21:10

On Wed, 25 Aug 2004 20:49:13 +0200, "Jakob M" <ingen@spam.tak> wrote:

>1,65V er den korrekte spænding, hvis den er 1,83V bliver CPUen godt varm.
>Medmindre du vil overclocke er der ingen grund til at sætte den på 1,83V.

Bare mærkeligt at bios selv har skruet op, jeg OC'er ikke men kan
cpuen have lidt skade eller?? jeg har kørt ca. en mdr. med den vcore
som Bios valgte.

Fra : Jakob M

Dato : 26-08-04 09:50

> Bare mærkeligt at bios selv har skruet op, jeg OC'er ikke men kan
> cpuen have lidt skade eller?? jeg har kørt ca. en mdr. med den vcore
> som Bios valgte.

Så længe temperaturen ikke er for høj tager den ikke skade. Men du har ret i
at det er lidt mærkeligt at BIOS selv har sat vcore op.

Mvh
Jakob