Sikkerhed?
Fra : Lauridsen

Dato : 25-08-04 14:36

Hej
Jeg oplever af og til at min Norton firewall brokker sig over portscanninger
og at min computer a<f og til forsøger at sende data ud. Får en del
forespørgsler på mange foskellige porte.
Tager Norton det hele, eller findes der en bedre måde at sikre sig på?

Sekundært, findes der så en liste over hvad de forskellige porte bliver
brugt til?

Mvh.
Lars

Fra : Peter Mogensen

Dato : 25-08-04 14:46

http://www.iana.org/assignments/port-numbers

Fra : Lauridsen

Dato : 25-08-04 14:48

Har lagt et billede op på:
www.parly.dk/images/fejl01.jpg

Mvh.
Lars

Fra : faerk

Dato : 25-08-04 16:55

Har du prøvet at spørge på http://www.geektools.com/whois.php

læg "169.254.193.35" ind i whois, og tast tallene bag netstregerne i whois
ind i Key-feltet uden at lave mellemrum. Det ser ud som om din plageånd
kommer fra californien, tror jeg.

vh faerk

Fra : Anders S.

Dato : 25-08-04 18:55

"Lauridsen" <dsl30271@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Har lagt et billede op på:
> www.parly.dk/images/fejl01.jpg
>
> Mvh.
> Lars

Se her:

http://sikkerhed-faq.dk/hjemme_pc#firewall

--
MVH
Anders S..

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 25-08-04 19:22

On Wed, 25 Aug 2004 15:47:30 +0200, "Lauridsen"
<dsl30271@vip.cybercity.dk> wrote:

> www.parly.dk/images/fejl01.jpg

Hehehehe.

http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=dhcp
http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&id=89
http://sikkerhed-faq.dk/hjemme_net#fwbesked

-A

Fra : Ole Thomsen

Dato : 26-08-04 17:56

Lauridsen wrote:
> Har lagt et billede op på:
> www.parly.dk/images/fejl01.jpg

Nu er jeg ikke den store netværkshaj, men for mig ser det ud som et DHCP
broadcast fra en APIPA klient på dit eget net. Måske endda fra PC'en
selv.

Måske derfor Asbjørn gnækker lidt.

Ole Thomsen

Fra : Lauridsen

Dato : 26-08-04 18:58

> Nu er jeg ikke den store netværkshaj, men for mig ser det ud som et DHCP
> broadcast fra en APIPA klient på dit eget net. Måske endda fra PC'en
> selv.
>
> Måske derfor Asbjørn gnækker lidt.
Det kan da sagtens være.. Jeg ved ikke særlig meget om netværk og
netværkstrafik.

Synes bare det var lidt underligt, men hellere spørge en gang for meget

Takker!
/Lars

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 26-08-04 23:00

On Thu, 26 Aug 2004 19:57:49 +0200, "Lauridsen"

Fra : TGD

Dato : 25-08-04 15:07

> [...]
portscanninger
> og at min computer a<f og til forsøger at sende data ud. Får en del
> forespørgsler på mange foskellige porte.

Nu ville det hjælpe hvis du også kan forklare hvad du gjorde før du fik
advarslerne, der kan være en million grunde til at du får en advarsel og det
er sjældent pga. hacker eller andet.

> Tager Norton det hele, eller findes der en bedre måde at sikre sig på?

Test på www.grc.com eller www.auditmypc.com normalt tager de software
firewalls mere end hvad godt er, har helt droppet dem.