Et godt backup program søges
Fra : Morten Bowman

Dato : 25-08-04 12:13

Hejsa
Syns ikke jeg kan finde et ordentligt backup-program.
Det skal
- kopiere filerne (ikke lave en speciel fil)
- komprimere
- have en tidsindstilling til backup
- skrive til dvd-rw

Nogen der kender et?

--
Morten Bowman
newssnabelabowmanpunktumdk

Fra : Anders Lund

Dato : 25-08-04 12:36

Morten Bowman wrote:
> - kopiere filerne (ikke lave en speciel fil)
> - komprimere
> - skrive til dvd-rw

De 3 ting hænger ikke helt sammen, så vidt jeg kan forstille mig det.

Sådan som jeg læser punkt 1, er at du gerne vil kunne kopiere filerne
rent ud? Eller er det okay at hver enkelt fil bliver lagt i hver sin zip
fil?

Grunden til at jeg tvivler på det er at jeg ikke lige har hørt om at man
kan komprimere filsystemet på en DVD.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Morten Bowman

Dato : 25-08-04 14:08

On Wed, 25 Aug 2004 13:36:28 +0200, Anders Lund <anders@andersonline.dk>
wrote:

> [...]
>
>Sådan som jeg læser punkt 1, er at du gerne vil kunne kopiere filerne
>rent ud? Eller er det okay at hver enkelt fil bliver lagt i hver sin zip

Ja hver sin zip-fil kunne også være udemærket.

>Grunden til at jeg tvivler på det er at jeg ikke lige har hørt om at man
>kan komprimere filsystemet på en DVD.

Well forestillede mig de blev komprimeret før de kom ned på rw'en og
derefter brændt som en data-disc?

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 25-08-04 14:18

Anders Lund skrev:

> Grunden til at jeg tvivler på det er at jeg ikke lige har hørt
> om at man kan komprimere filsystemet på en DVD.

Min XP2-installaion på 5,59 GB kan Drive Image 7 pakke ned på
en enkelt DVD-skive, for jeg gjorde det for et par uger siden.
Det hele ligger godt nok som en samlet fil på DVD-skiven, men
vha. Image Browseren, kan man åbne den og trække enkelte filer
eller mapper ud af image-filen, hvis der skulle være behov for
det. Problemet med Drive Image i denne sammenhæng er så bare,
at den, så vidt jeg ved, ikke understøtter S-ATA.

Acronis True Image 8.0 understøtter S-ATA, men kan så åbenbart
ikke brænde direkte til DVD, men mon ikke man kan bede den om
at dele image-filen op, så den efterfølgende kan brændes til
CD eller DVD?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Morten Bowman

Dato : 25-08-04 16:24

On Wed, 25 Aug 2004 15:17:49 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>det. Problemet med Drive Image i denne sammenhæng er så bare,
>at den, så vidt jeg ved, ikke understøtter S-ATA.

Bruger selv DI, men er lidt skod med den fil syns jeg.

> [...]
>ikke brænde direkte til DVD, men mon ikke man kan bede den om
>at dele image-filen op, så den efterfølgende kan brændes til

Kender det godt, men jeg ville gerne at den selv brændte det over lige efter
backup. Er jo lidt træls at skulle op kl. 3.00 for at dele og brænde

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 25-08-04 16:26

Morten Bowman skrev:

> Bruger selv DI, men er lidt skod med den fil syns jeg.

DI kan alt, hvad jeg har behov for, men det er selvfølgelig et
spørgsmål om smag og behag.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 25-08-04 14:31

On Wed, 25 Aug 2004 13:13:28 +0200, Morten Bowman <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote:

> [...]
>Syns ikke jeg kan finde et ordentligt backup-program.
>Det skal
>- kopiere filerne (ikke lave en speciel fil)

Prøv lige at kigge på denne side:

www.handybackup.com

Lars

Fra : Morten Bowman

Dato : 25-08-04 16:22

On Wed, 25 Aug 2004 15:31:15 +0200, Lars Holm Thomsen
<aslaktoke-RE-MO-VE-toke@yahoo.NOTdk> wrote:

>Prøv lige at kigge på denne side:
>
>www.handybackup.com

Ser rigtig godt ud, men der står ikke noget om at det kan brænde på dvd'rw,
kun cd-rw.

Fra : Morten Bowman

Dato : 25-08-04 16:30

On Wed, 25 Aug 2004 15:31:15 +0200, Lars Holm Thomsen
<aslaktoke-RE-MO-VE-toke@yahoo.NOTdk> wrote:

>Prøv lige at kigge på denne side:
>
>www.handybackup.com

Hovsa, fandt denne http://www.handybackup.net/
Åbenbart samme firma, Underligt de ikke linker til den?

Fra : Lars Holm Thomsen

Dato : 25-08-04 19:33

On Wed, 25 Aug 2004 17:29:51 +0200, Morten Bowman <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote:

>Hovsa, fandt denne http://www.handybackup.net/
>Åbenbart samme firma, Underligt de ikke linker til den?

Ja, det er lidt underligt! Det er sammme firma, men måske den russiske hoved-webside.

Jeg har mest benyttet HB til at tage backup til en ekstra harddisk (hver time), og det
virker fortræffeligt til dette!
Har haft lidt bøvl med CD-RW og incremental backup, men det kan jo have rettet sig i
4.5-versionen og med DVD, som måske er mere stabilt???

Lars

Fra : Peter Binderup

Dato : 26-08-04 16:45

Lars Holm Thomsen wrote:

> [...]
> Har haft lidt bøvl med CD-RW og incremental backup, men det kan jo have rettet sig i
> 4.5-versionen og med DVD, som måske er mere stabilt???

Jeg har kun kunnet få den til at virke med incremental backup på et
DVD-RAM media - men her til er det så til gengæld også fortræffeligt.

Jeg har absolut ikke fortrudt mit køb af dette program - i denne weekend
gik min kærestes maskine kold - jeg havde heldigvis via netværket
taget backup på en dvd-ram skive så det var "nemt" at få maskinen
genskabt (dog sikrede vi og også via Knoppix CD'en at vi nu også havde
alle de vigtige filer med).

Jeg fandt dog en bug mens jeg evaluerede programmet, og det var at hvis
man havde lavet et backup job der skulle køre når man er ved at lukke
windows ned - så sender backup programmet ikke en wait besked til windows...

/Peter

Fra : Morten Bowman

Dato : 26-08-04 18:50

On Thu, 26 Aug 2004 17:44:54 +0200, Peter Binderup <binderup@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>windows ned - så sender backup programmet ikke en wait besked til windows...

Jeg kan kun lave en backup 50% så siger den stop og at jeg skal købe
dvdcopy. Skod trial!

Fra : Peter Binderup

Dato : 27-08-04 19:17

Morten Bowman wrote:
> Jeg kan kun lave en backup 50% så siger den stop og at jeg skal købe
> dvdcopy. Skod trial!

Jeg har da brugt den i den fulde trial periode uden problemer - jeg har
kunnet bruge programmet fuldt ud...

I trial perioden har jeg ikke oplevet nogle begrænsninger.

/Peter

Fra : Morten Bowman

Dato : 28-08-04 11:35

On Fri, 27 Aug 2004 20:17:13 +0200, Peter Binderup <binderup@hotmail.com>
wrote:

>Jeg har da brugt den i den fulde trial periode uden problemer - jeg har
>kunnet bruge programmet fuldt ud...
>
>I trial perioden har jeg ikke oplevet nogle begrænsninger.

Den bruger åbenbart VSO til at brænde med og hvis man ikke har det så kan
man ikke brænde. Istedet fandt jeg
http://www.stompsoft.com/backupmypc.html
Det er rigtig godt må jeg sige, så nu prøver jeg det et stykke tid.