Samsung E700 billeder ind på PC
Fra : John

Dato : 25-08-04 09:21

Hej,

Jeg har en infrarød USB port i til min PC og kigger lidt på EasyStudio for
at finde noget software så jeg kan få billederne ind på min PC - har nogen
et forslag til hvordan jeg skal komme afsted med det?

Mvh
John

Fra : Janner

Dato : 25-08-04 09:24

"John" <jjensen@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
> at finde noget software så jeg kan få billederne ind på min PC - har nogen
> et forslag til hvordan jeg skal komme afsted med det?

Du skriver ikke hvad dit problem er .... har du forbindelse med telefonen
voa Easy studio ?

Ellers er det blot vælge file manager og føre billeder frem og tilbage

/JAn

Fra : John

Dato : 25-08-04 10:00

Hej Jan,

Oups - sorry nejh det gjorde jeg vist ikke. Problemet er at jeg ikke kan
finde et sted i EasyStudio PIMS & Filemanager, hvor jeg evt. skal sætte den
op til at køre infrarød - jeg har ingen forbindelse mellem telefon og
programmet (der står offline nederst)

Desuden ved jeg ikke om det er det rigtige software jeg skal bruger, altså
EasyStudio PIMS & Filemanager, til at overføre billeder fra telefonen til
PC'en. Men det kan jeg forstå på dig at det er?

Mvh
John

Fra : MigSelv

Dato : 25-08-04 10:02

Er der ikke noget BT i telefonen, så kunne en BT USB dongle måske være
løsningen - BT donglerne ligger på ca. 200,- (inkl. software).

/migselv

Fra : Janner

Dato : 25-08-04 10:04

"MigSelv" <dsl147695@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Er der ikke noget BT i telefonen, så kunne en BT USB dongle måske være
> løsningen - BT donglerne ligger på ca. 200,- (inkl. software).
>
> /migselv

Samsung kan ikke finde ud af putte BT i deres telefoner ... desværre

/Jan
E700 til rep på anden uge suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuk

Fra : John

Dato : 25-08-04 10:06

"MigSelv" <dsl147695@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Er der ikke noget BT i telefonen, så kunne en BT USB dongle måske være
> løsningen - BT donglerne ligger på ca. 200,- (inkl. software).
>
> /migselv

Jeg havde håbet på at jeg kunne bruge den infrarøde port - men den er måske
ikke så god til det? Hvad er BT ?'

Mvh
John

Fra : Brian Schelde

Dato : 25-08-04 10:38

> Jeg havde håbet på at jeg kunne bruge den infrarøde port - men den er
måske
> ikke så god til det?
Det kan den sagtens bruges til, med de små datamængder der typisk er til og
fra en mobiltelefon, så kan det sagtens gå.

> Hvad er BT ?'
Bluetooth, som flere og flere mobiltelefoner er udstyret med, er smartere da
det er baseret på radiobølger og man behøver derfor ikke tage telefonen op
af lommen når man skal kommunikere med den.

Fra : Janner

Dato : 25-08-04 10:08

> [...]
> EasyStudio PIMS & Filemanager, til at overføre billeder fra telefonen til
> PC'en. Men det kan jeg forstå på dig at det er?

programmet er godt nok , men kiggede lige der er sgu ikke noget IRDA
opsætning under setup (bruger selv kabel)

Prøv gå ind på samsungs svenske sider og skriv en mail til supporten ... Så
mon ikke der er en løsning efter som E700 er udstyret med IR

Fra : John

Dato : 25-08-04 10:46

> [...]
>
> Prøv gå ind på samsungs svenske sider og skriv en mail til supporten ...

> mon ikke der er en løsning efter som E700 er udstyret med IR

Hej igen - nu fandt jeg en version af programmet der har en IR option - men
kan ikke få kontakt med telefonen

Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 25-08-04 11:56

On Wed, 25 Aug 2004 11:45:58 +0200, "John" <jjensen@adslhome.dk>
wrote:

>Hej igen - nu fandt jeg en version af programmet der har en IR option - men
>kan ikke få kontakt med telefonen

Prøv at starte programmet først og telefonen bagefter - det kan være
problemet.

Her er i øvrigt en guide (stjålet) fra det udmærkede site
www.samsunghandphones.com

Step-by-step Guide :

1. Install the appropriate software and reboot as necessary.

2. Connect your USB IrDA to your PC. (eller brug den indbyggede)

3. Go to Menu, 4 (Phone Settings), 8 (Infrared active), turn ON
infrared for the E700. Of course, align the IrDA to the E700's IrDA
port!

4. Start EasyStudio PIMS & File Manager. Go to File, Setup, set Port
to IrDA and Speed to 57600. EasyStudio should recognize the E700 and
load your Sim's phonebook and call record data.

5. Click on the 'File Manager' icon. A new 'File Manager' window
will appear. Click 'My Phone' at the top right hand corner.

6. Then click on the appropriate folders you want stuff transferred
from / to. For example, if you want to transfer photos taken to your
PC, click on 'Photos', 'My Photos'. Or click on 'Sounds', 'My Sounds'
if you want to upload your own ringtones to the E700.

7. Highlight the items you want and use the 'Upload' / 'Download'
arrows to transfer the stuff you want between the E700 and your PC.

8. Enjoy!

KS

Fra : John

Dato : 25-08-04 12:46

<kelds99@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> 7. Highlight the items you want and use the 'Upload' / 'Download'
> arrows to transfer the stuff you want between the E700 and your PC.

Mange tak for opskriften - desværre hjalp det ikke. Softwaren kan ikke se
telefonen...

Mvh
John

Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 25-08-04 13:03

On Wed, 25 Aug 2004 13:45:45 +0200, "John" <jjensen@adslhome.dk>
wrote:

><kelds99@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

>men

>Mange tak for opskriften - desværre hjalp det ikke. Softwaren kan ikke se
>telefonen...

Bruger du en Irda-dongle eller indbygget Irda - nogle bærbare
computeres Irda-port skal aktiveres (vistnok i bios) for at virke.

KS

Fra : John

Dato : 25-08-04 13:09

> Bruger du en Irda-dongle eller indbygget Irda - nogle bærbare
> computeres Irda-port skal aktiveres (vistnok i bios) for at virke.
>
> KS

Jeg bruger en USB IR-ting - har prøvet at downloade den software der
anbefales fra det link du gav mig - men der kommer ingen hul igennem. Til en
Nokia 6210 er der ingen problemer...

John