autostol fra Kvickly i denne uge
Fra : Else Holm

Dato : 25-08-04 06:28

Hejsa
Jeg har invisteret i dennes uges tilbud på en autostol i Kvickly.
http://kvickly.dk/tilbudsavis.asp

Nu er problemet så bare, at jeg simpelthen ikke kan finde ud af at montere
den i bilen.
Brugsanvisningen kunne liså godt være skrevet på kinesisk - den gir INGEN
mening.

Har nogen her købt samme stol og fundet frem til en rigtig montering?

Barnet skal sidde fremadvendt.

Mvh
Else (peter)

Fra : Henrik Lumholdt Søre~

Dato : 25-08-04 12:43

Hvad med at tage stol og bil med ned til forretningen og så bede dem om
at hjælpe dig, det er jo vigtigt at den bliver korrekt monteret,
"brugsviledninger" kan være rimelig uforståelige nogle gange.
Held og lykke,

vh. pernille

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 25-08-04 13:48

"Henrik Lumholdt Sørensen" <Henriklumholdt@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:gX_Wc.383$Wd4.291@news.get2net.dk...
> [...]
> at hjælpe dig, det er jo vigtigt at den bliver korrekt monteret,
> "brugsviledninger" kan være rimelig uforståelige nogle gange.

Hej Else

Jeg ved at dårlig eller manglende vejledning kan betegnes som en mangelvare.
Så hvis det bliver umuligt at få autostolen på plads, med eller uden
Kvickly's hjælp, kan handlen gå tilbage, ved at henvise til manglen på en
ordentlig brugsanvisning.

Jeg håber dog at I finder ud af det, så I sparer tid på at købe en anden.

Mvh

Emil

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 25-08-04 13:51

> [...]
> mening.
>
> Har nogen her købt samme stol og fundet frem til en rigtig montering?

Tag ned til butikken og få dem til at montere den korrekt, det kan de højst
sandsyneligt ikke. Et hold af mine venner mener jeg købte nøjagtigt samme
stol, bare i A-Z og det endte med at de leverede den tilbage, den kunne ikke
sidde i deres bil, og de var hos mekaniker og hele molevitten for at se om
det var dem der ikke fattede det.

Mvh
Jacob

Fra : Peter Holm

Dato : 31-08-04 06:52

Else Holm wrote:
> [...]
> INGEN mening.
>
> Har nogen her købt samme stol og fundet frem til en rigtig montering?

det endte med et besøg i Kvickly hvor den ansvarlige viste sig meget kyndig
og viste os den rette montering.

Mvh
Peter

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 31-08-04 09:36

> det endte med et besøg i Kvickly hvor den ansvarlige viste sig meget
kyndig
> og viste os den rette montering.

Det var godt! Var det så helt anderledes end brugsanvisningen? Hvis ja, så
bør Kvickly selv lave en og vedlægge den ved hvert autostol de sælger.

Mvh

Emil

Fra : Peter Holm

Dato : 31-08-04 14:14

Emil Jensen [2100] wrote:

> Det var godt! Var det så helt anderledes end brugsanvisningen? Hvis
> ja, så bør Kvickly selv lave en og vedlægge den ved hvert autostol de
> sælger.

ja, det var HELT anderledes. Brugsanvisningen havde INTET med stolen at
gøre.
Kvicklymanden mente (og beklagede) at det var en standard vejledning der var
vedlagt alle de modeller de fik fra det firma (som sikkert er kinesisk at
dømme fra den ubrugelige oversættelse).

Ja, Kvickly BURDE gøre netop således, men det tvivler jeg på de gider.

Mvh
Peter

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 01-09-04 13:03

> [...]
> dømme fra den ubrugelige oversættelse).
>
> Ja, Kvickly BURDE gøre netop således, men det tvivler jeg på de gider.

Burde er ikke ordret. Faktisk SKAL de gøre det ifølge visse regler. Så er
det bare spørgsmålet om man gider at tage kampen op?

Emil

Fra : Allan Vebel

Dato : 14-09-04 23:53

Emil Jensen [2100] <lime@jensen73.dk> skrev:

> Burde er ikke ordret. Faktisk SKAL de gøre det ifølge visse
> regler. Så er det bare spørgsmålet om man gider at tage
> kampen op?

Det kan godt betale sig at tage kampen op. Jeg købte engang
en mobiltelefon i Kvickly til en krone. Det viste sig at den ikke
kunne det de havde reklameret med i deres tilbudsavis, og det
beklagede jeg mig over i en mail til coop.dk.

Et par dage senere fik jeg tilsendt modellen større, der kunne de
ting - og besked om at jeg kunne hente 3 flaske god rødvin i den
lokale Kvickly, som plaster på såret - og så kunne jeg beholde
den første.

2 telefoner og 3 flasker vin for en krone - det er da fin service, ik'?

Den lille model solgte jeg for 500 kroner til en kollega, sammen
med det Debiltel-abonnement der fulgte med Den nye var ikke
låst.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk