Musik i css
Fra : Jan Hansen

Dato : 25-08-04 03:12

Jeg vil gerne have baggrundsmusik på min side (lækker lounge, der
ikke burde genere nogen). Det med rettighederne er iorden, da jeg
selv har dem og kan gøre med det hvad jeg vil:

Er det muligt, at ligge lydfilen i css, så lyden går igen på alle
sider, dvs. fortsætter? Hvordan gør jeg det? Skal jeg bruge
cue...?

Det er nemt nok at ligge lydfilen i headeren på en side bygget i
frames, men det er min side jo ikke, så...

VH

Jan

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-08-04 04:22

Jan Hansen skrev:

>Er det muligt, at ligge lydfilen i css, så lyden går igen på alle
>sider, dvs. fortsætter? Hvordan gør jeg det? Skal jeg bruge
>cue...?

Nej, det er ikke muligt med css.

cue er vist beregnet til brug i forbindelse med
højtlæsningsprogrammer.

http://www.w3.org/TR/CSS21/aural.html#propdef-cue

Iflg. Topstyle, så er der ingen browsere, der understøtter det
(endnu).

>Det er nemt nok at ligge lydfilen i headeren på en side bygget i
>frames, men det er min side jo ikke, så...

Den eneste brugbare måde er at lægge lydfilen i en skjult frame.

--
Knud

Fra : inga schmidt

Dato : 25-08-04 09:44

Jan Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Jeg vil gerne have baggrundsmusik på min side > Er det muligt, at
ligge lydfilen i css, så lyden går igen på alle
> sider, dvs. fortsætter? Hvordan gør jeg det? Skal jeg bruge
> cue...?

Hej Jan.
Hvis det lykkes, så husk lige en knap, hvor man kan stoppe musikken.
Uanset hvor lækker den er, er det er jo ikke sikkert, den passer til
den baggrundslyd, man sidder med.

Mvh Inga