Sun
Fra : Marcus

Dato : 25-08-04 04:48

Min Sun-burk, en Ultra 10, klagar över "Can't open boot device", "Invalid
format code in IDprom" och diverse annat under uppstart. Jag skriver ett
"boot disk" och maskinen rullar snällt igång, och eftersom det går
något halvår / år mellan omstarterna har jag inte brytt mig så mycket.

Nu tänkte jag göra ett försök med senaste Solaris 10-betan, och då
passa på att fixa problemet. Har gjort något tidigare försök, men dels
misslyckades det, dels har jag helt glömt bort vad jag gjorde...

Någon som är bra på gamla Sun-maskiner som kan hjälpa till?

/M
--
SUBLIMITETSAKADEMIEN
http://mac.abc.se/~pictor/

Fra : Kjetil Torgrim Homme

Dato : 25-08-04 03:16

[Marcus]:

> [...]
> uppstart. Jag skriver ett "boot disk" och maskinen rullar snällt
> igång, och eftersom det går något halvår / år mellan omstarterna

høyrest ut som om du treng nytt batteri til NVRAM-en.

--
Kjetil T.