[Opera 7.53] RSS/download
Fra : Jane

Dato : 24-08-04 21:32

Jeg har fået pillet ved et eller andet?

Når jeg går ind på http://rss.spontek.dk/
og eksempelvis klikker på http://rss.asdf.dk/borsen.rss
åbner Opera først volapyk, et tryk på "opdater" kanppen
og det genkendes som "newsfeed" og vises pænt...

Men hvis jeg går ind på min egen side og klikker på
http://xn--bleskrog-i0a.dk/min.rss vil Opera ikke!
Jeg bliver tilbudt at åbne (resulterer i den åbner
som om der var en txt fil) eller at gemme.

Hvad gør jeg?

Jane - ved at nærme sig sovetid
--
æbleskrog.dk
xn--bleskrog-i0a.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 24-08-04 21:42

http://rss.asdf.dk/borsen.rss serveres som text/xml

>Men hvis jeg går ind på min egen side og klikker på
>http://xn--bleskrog-i0a.dk/min.rss vil Opera ikke!
>Jeg bliver tilbudt at åbne (resulterer i den åbner
>som om der var en txt fil) eller at gemme.

http://xn--bleskrog-i0a.dk/min.rss serveres som text/plain

Hvis du selv bestyrer serveren, kan du tilføje en passende
content-type for filer af typen .rss

--
- Peter Brodersen
php -r 'print floor(8.2-0.2);'

Fra : Stig Nygaard

Dato : 24-08-04 21:45

Hej Jane

Jane wrote:
> Men hvis jeg går ind på min egen side og klikker på
> http://xn--bleskrog-i0a.dk/min.rss vil Opera ikke!

Jeg tror det er fordi den ikke bliver sendt med den rigtige mime-type
som skal være "application/rss+xml" eller "text/xml". Ved ikke rigtigt
om det er vigtigt om man bruger det ene eller det andet af de to. Tror
det er ligemeget.

Formodentlig kender din webserver ikke dokumenter med endelsen .rss, og
sender det derfor som mime-type "text/plain". Bed din webudbyder om at
ændre mime-type for .rss filer på web-serveren eller brug noget
serverside scripting (f.eks. asp eller php) hvorfra du kan styre hvilken
mime-type en fil sendes ud med.

Mvh. Stig
www.rockland.dk

Fra : Jane

Dato : 27-08-04 14:53

Stig Nygaard skrev i <news:UNNWc.2958$aK1.1151@news.get2net.dk>:

> sender det derfor som mime-type "text/plain". Bed din webudbyder om at
> ændre mime-type for .rss filer på web-serveren eller brug noget

Det vil jeg prøve i første omgang.

> serverside scripting (f.eks. asp eller php) hvorfra du kan styre hvilken
> mime-type en fil sendes ud med.

ellers prøver jeg det.

Tak for jeres svar.

Jane - syntes rss er sjov