At logge på netværket
Fra : Vidal

Dato : 24-08-04 20:37

Jeg er tilsluttet webspeed, hvor man direkte logger
sig på uden brugernavn eller password. Det virker
helt uproblematisk.

Nu har jeg en anden computer, som er sat op nøjagtig
ligesom den første, alle ip indstillinger osv, alt er
nøjagtigt ens, men jeg kan ikke logge på, den vil ikke.

Det er selvfølgligt umuligt for nogen at at sige noget
bestemt om, hvad problemet er, men kan nogen pege mig
i retning af, hvor problemet er, hvad jeg eventuelt kan
ændre på, eller bare forsøge mig med?

Kan det betyde noget, det er en *anden* computer, selvom
opsætningen er identisk?
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Roland Hansen

Dato : 24-08-04 21:12

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ændre på, eller bare forsøge mig med?
>
> Kan det betyde noget, det er en *anden* computer, selvom

Hej

Det er derfor at det ikke virker, da webspeed blandt andet bruger netkortes
mac-adresse og de er forskellige i det to maskiner.

Du kan evt. enten få en extra ip-adresse, som koster 10 kr. pr. mdr. eller
du kan købe en ruter, så du kan havde begge maskiner på samentidig.

Men du burde også kunne køre på den anden måde, men du skal ind og registrer
hver gang du skifter maskine.

Roland

Fra : Vidal

Dato : 24-08-04 21:24

Roland Hansen wrote:

> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Det er derfor at det ikke virker, da webspeed blandt andet bruger netkortes
> mac-adresse og de er forskellige i det to maskiner.

OK.

> Du kan evt. enten få en extra ip-adresse, som koster 10 kr. pr. mdr. eller
> du kan købe en ruter, så du kan havde begge maskiner på samentidig.

Det må jeg hellere.

> Men du burde også kunne køre på den anden måde, men du skal ind og registrer
> hver gang du skifter maskine.

Hvordan gør man det?

Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Søren Blom

Dato : 24-08-04 21:34

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev

> Hvordan gør man det?

Du tager strømmen fra kabel modemmet, slutter den nye computer til og tænder
modemmet igen. Der efter kommer du til TDC registrerings side. Det er bare
en bøvlet facon at gøre det på, spar dig besværet og køb en router. Routeren
er en engangs udgift, derefter er det kun nødvendigt med den ene IP adresse
du allerede får fra TDC selvom du har 1, 2 eller flere maskiner koblet på
den samme forbindelse, det er kun routerens tilslutningsmuligheder der
sætter grænsen og den er typisk på 4.
En anden fordel ved at bruge en router er, at du får en temmelig effektiv
firewall.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Vidal

Dato : 26-08-04 14:02

Søren Blom wrote:

> "Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev

> Du tager strømmen fra kabel modemmet, slutter den nye computer til og tænder
> modemmet igen.

Tag for dine råd. Det virkede.

Nu kunne jeg ikke vente, så jeg bestilte en ekstra
IP adresse, og sluttede den anden computer til via
kabelmodemmets USB indgang, og de to computere kører
nu samtidig på nettet.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard