Erfaringer med IP telefoni?
Fra : Per

Dato : 24-08-04 20:19

Nogen i gruppen der anvender IP telefoni? Jeg tænker specielt på kvaliteten
hvis man downloader samtidig. Jeg har godt nok set at man kan få en

Fra : Annika Pedersen

Dato : 24-08-04 20:26

"Per" <no@tak.dk> wrote in

> Nogen i gruppen der anvender IP telefoni? Jeg tænker specielt på
> kvaliteten hvis man downloader samtidig. Jeg har godt nok set at man
> kan få en IP>analog konverter der selv kan prioritere trafikken.

De fleste gange er der ingen problemer her med at dl/ul mens der tales i
telefonen, dog bliver det mere sløret at tale. Nogle har dog større
problemer ved det og stopper dl. imens.
Har ikke QOS sat til her pt.

--
Annika P

Fra : Jesper Giovanni

Dato : 25-08-04 11:13

"Annika Pedersen" <newsgroup@annika.dk> wrote in message
> [...]
> tales i telefonen, dog bliver det mere sløret at tale. Nogle har dog
> større problemer ved det og stopper dl. imens.

Jeg venter på at mit Redspot-abbonnement bliver fuldt funktionsdygtigt - så
skal jeg gerne dele ud af mine erfaringer herinde.
P.t. ejer jeg heller ikke en router der understøtter QoS, så jeg er lidt
spændt på at se hvordan det kommer til at virke.
Overvejer dog meget at købe en sådan - både Linksys BEFSR81 og WRT54G
understøtter QoS. Den sidste dog kun med 3rd party fw installeret!
(Sveasoft - http://docs.sveasoft.com/ ) DLink er også på vej med en - som
bliver til at betale for almindelige mennesker

--
Gio

Fra : Ole

Dato : 26-08-04 08:07

Hej

"Jesper Giovanni" <gio@antispam.ig.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (Sveasoft - http://docs.sveasoft.com/ ) DLink er også på vej med en - som
> bliver til at betale for almindelige mennesker

Seneste version af WRT54G understøtter QOS direkte fra Linksys.
Bemærk i øvrigt at BEFSR81 IKKE indeholder en Firewall..

mvh

Ole

Fra : Jesper Giovanni

Dato : 26-08-04 10:45

"Ole" <anonymous@hotmail.com> wrote in message

> Seneste version af WRT54G understøtter QOS direkte fra Linksys.
> Bemærk i øvrigt at BEFSR81 IKKE indeholder en Firewall..

Lækker info lige at få med! Tak, Ole

--
Gio