Ting man kan lære sin hund
Fra : Charlotte Sylvia Jen~

Dato : 24-08-04 19:33

Jeg blev helt vild da jeg så det indlæg, der burde være en hel nyhedsgruppe
eller hjemmeside hvor det beskrives hvordan man lærer sin hund de
forskellige ting!!!

Det er så sjovt at lære sin hund forskellige kunstner

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 24-08-04 20:34

"Charlotte Sylvia Jensen" <safira@mail.dk> writes:

> Jeg blev helt vild da jeg så det indlæg, der burde være en hel nyhedsgruppe
> eller hjemmeside hvor det beskrives hvordan man lærer sin hund de
> forskellige ting!!!

Velkommen, her er nyhedsgruppen. Bare del løs af alle de ideer du har.
Vi er mange der gerne vil læse dem. Med Siri, 3 1/2 måned, er vi nået
til læg dig, sæt dig, kom, bliv og gå pænt. Men det er hun til gengæld
også god til.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt

Fra : pedellen

Dato : 25-08-04 10:01

!!!

> Velkommen, her er nyhedsgruppen. Bare del løs af alle de ideer du har.
> Vi er mange der gerne vil læse dem.

Ja, vi er vist rigtig mange

Med Siri, 3 1/2 måned, er vi nået
> til læg dig, sæt dig, kom, bliv og gå pænt. Men det er hun til gengæld
> også god til.

Det lyder da rigtig flot, at hun kan det.

En god ting at lære hende er NEJ. Det kan øves ved at du lægger en
godbid på gulvet foran hende som hun så ikke må tage før du siger
VÆRSÅGOD. Efterhånden kan du kaste en godbid, sige NEJ, rose og så
VÆRSÅGOD. Det er en rigtig god ting at kunne den dag, hvor du taber en
god steg på gulvet

Mange hilsner
Pedellen

http://www.kandu.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-04 16:03

"Charlotte Sylvia Jensen" <safira@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forskellige ting!!!
>
> Det er så sjovt at lære sin hund forskellige kunstner

Har lige fundet på en ny ting, man kan lære sin hund eller dvs. Assi har
fundet på:

Var ved, at træne nej-øvelsen med Assi.
Hun prøvede alt det bedste hun har lært for, at få fat på godbidden. Det kan
vel ikke passe, at man skal vente.
Hun sitter, giver pote, lægger sig og kravler..

Hun er ved, at have styr på nej-øvelsen nu, så nu er vi gået i gang med
kravle-øvelsen.

Det ser nu sjovt ud, når sådan en stor GD- hvalp kravler elegant og glad hen
over gulvet.
Rulle rundt ser det også ud til, at hun nemt ville kunne lære.
En GD er faktisk meget mere intelligent, end nogen folk giver dem kredit
for, at være.
Jeg er selv blevet forbavset over, hvor hurtigt hun har fattet nye øvelser.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 18-09-04 16:08

Hejsa

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse
> Hun er ved, at have styr på nej-øvelsen nu, så nu er vi gået i gang med
> kravle-øvelsen.

Hvordan lærer du hende det, Jeg ville nemlig også gerne lære Nicki det. Har
prøvet at trække en guf over gulvet foran ham mens han ligger ned, med han
rejser sig hele tiden

Mange hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-04 18:29

"Bolette Nielsen" <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> skrev i en
meddelelse news:cihp64$1n0$1@news.cybercity.dk...

> [...]
Har
> prøvet at trække en guf over gulvet foran ham mens han ligger ned, med han

Nu er det jo næsten selvlært hos Assi, men ellers er det bare, at dække
hende af og så trække en godbid henover gulvet, som du selv skriver.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : malle-brok

Dato : 18-09-04 20:11

Hej.

> [...]
Har
> prøvet at trække en guf over gulvet foran ham mens han ligger ned, med han

Med så lille en hund som Nicki, tror jeg ofte hunden vil rejse sig for at få
guffen.

Du kan evt. starte med at han skal under et eller andet, som han kun kan
passere ved at kravle og så belønne når han kravler (her er klikkeren meget
velegnet hvis du bruger den). begynd så længere og længere væk fra
forhindringen, så tror jeg hurtigt han fatter "pointen"

Held og lykke med træningen

Hilsen
Carina

- - -
Danske redningshunde
http://www.redningshund.dk

Danske redningshunde - I Aalborg...
http://www.redningshund.dk/aalborg/

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-04 19:24

"malle-brok" <ina_FJERNDETTE@redningshund.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> velegnet hvis du bruger den). begynd så længere og længere væk fra
> forhindringen, så tror jeg hurtigt han fatter "pointen"

Det er en god ide, det med, at lade hunden kravle under noget.
Nu er Nicki nok også en mere aktiv race end Assi, så det kræver nok lidt
tålmodighed.
Størrelsen har nok også en betydning. Assi er jo vant til, at skulle kravle,
hvis hun f.eks. skal under sofabordet.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Holm

Dato : 18-09-04 22:09

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

> nyhedsgruppe

Klip

Hej ...
ja det er det nemlig !
Jeg har lige lært Timber at knurre på kommando , det tog ikke lang tid ..
Vi sad i sofaen ( ja ...hmm begge to ..)., og jeg spiste et par saltstænger
, og så sad han der og stirrede og så tænkte jeg at han ligeså godt kunne
lære noget...og så sagde jeg ( med dyb langtrukket stemme )
Knnnuuuuurrrrrrrreeeee......
der gik kun et par sekunder så havde han fattet fidusen , og knurrede
dybt....og det jeg lagde mærke til , var at han havde et "lege-glimt" i øjet
, helt forskelligt fra , nu knurrer jeg fordi jeg er vred-blikket........

Der er så mange små ting man kan træne , når som helst ...og det er bare
herligt ...
Kravle er virkelig sjovt ....

Hilsen Holm