Firewall
Fra : B.S.

Dato : 24-08-04 19:27

Hej Alle.

Jeg bruger en Zywall2 firewall/router. Har tjekket min "security" hos
sygate – med, efter min mening, et mærkeligt resultat. Stealth scan
fandt kun et port åbent, port 23, hvor quick scan fandt port 23 lukket.
Mystisk eller er det mig der har misforstået noget ??

En anden ting – hvis jeg mangler et port der skal lukkes – hvordan gør
man det i zywall?? Ifølge Zywall, Firewall er enabled og Telnet service
(port 23) er som default inkluderet i firewall rules.

Håber der er en (eller flere *S*) der kan hjælpe..

Fra : Hans

Dato : 25-08-04 09:08

B.S. wrote:
> [...]
> fandt kun et port åbent, port 23, hvor quick scan fandt port 23
> lukket. Mystisk eller er det mig der har misforstået noget ??

Prøv og se hvordan Telnet er sat op under remote management, eller om der
findes en regel i firewall'en der åbner fra WAN til LAN på port 23.

> [...]
> service (port 23) er som default inkluderet i firewall rules.
>
> Håber der er en (eller flere *S*) der kan hjælpe..

Default er alt lukket i firewall'en med mindre du har opstillet en regel der
åbner for én eller flere porte i den retning du har brug for. Du skal tænke
"omvendt" her. Du lukker ikke porte - De åbnes med regler.

Hvordan du håndterer disse regler kan du læse om i manualen.

Hans