Firmwareupgrade
Fra : Goble

Dato : 24-08-04 18:21

Hejsa

jeg har været ved at lave en firmwareupgrade på min Linksys wrt54G -
accesspoint

Der skete en fejl undervejs - "Firmwareupgrade failed" - nu kan jeg ikke
komme i kontakt med routeren - hvad skal jeg gøre ????

På forhånd tak.
Mvh
Goble

Fra : Peter Mogensen

Dato : 24-08-04 18:26

Goble wrote:
> [...]
>
> Der skete en fejl undervejs - "Firmwareupgrade failed" - nu kan jeg ikke
> komme i kontakt med routeren - hvad skal jeg gøre ????

Kig på openwrt.org og sveasofts.com 's forumer. Der står en del om
"de-bricking" af de routere. Proceduren er vist lidt forskellig fra
version til version, så vær sikker på at det du finder er for din version.

Alternativt... hvis der stadig er garanti: Send den ind til Linksys.

Peter

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 25-08-04 01:44

On 2004-08-24, Goble <jopjan@ofir.dk> wrote:
> Hejsa
>
> jeg har været ved at lave en firmwareupgrade på min Linksys wrt54G -
> accesspoint

Du skal ind og kortslutte 2 ben inde i routeren. Derefter skal du give den
en know-good-firmware via et tftp program.

google efter sveasoft og søg på bricked router

Thomas

Fra : Peter Mogensen

Dato : 25-08-04 08:04

Thomas S. Iversen wrote:

> Du skal ind og kortslutte 2 ben inde i routeren. Derefter skal du give den
> en know-good-firmware via et tftp program.

Det kommer an på hvilken version han har!

Peter

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 25-08-04 08:48

On 2004-08-25, Peter Mogensen <apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no> wrote:

> Det kommer an på hvilken version han har!

Vidste jeg så ikke. hvad vil du ellers gøre?

Thomas

Fra : Peter Mogensen

Dato : 25-08-04 08:53

Thomas S. Iversen wrote:

> Vidste jeg så ikke. hvad vil du ellers gøre?

Læse materialet rundt om på nettet for og være helt sikker på at det
gælder for den aktuelle version.
Goble har jo ikke skrevet hvilken version han har, så der er ikke rigtig
mere der kan gøres her.

Men iøvrigt ville jeg da først overveje om det var en problem Linksys
burde rette. Hvis man kun har fulgt deres vejledninger med deres
firmware, så ville jeg slet ikke kaste mig ud i spændende procedurer med
at kortslutte ben på chips på printet inden i den.

Peter