Logitech mus?
Fra : Just

Dato : 24-08-04 13:49

Hejsa.

Jeg har haft en noget sjov oplevelse hvor to brugere der sidder med en
afstand af 10 meter at når de anvender deres mus samtidig så hopper
og hakker markøreren på skærmen.

Er der nogen som har oplevet dette og som har en løsning på denne
problemstilling?

På forhånd tak

MVH Morten.

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-04 14:01

[...]

Det må være muligt at sætte dem på to forskellige frekvenser.

mvh Kim.

Fra : Nederbasse

Dato : 24-08-04 21:43

"Just" <morten.just.jensen@eu.averydennison.com> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg har hørt af en fra Logitech, at sidder der nogen ved skriveborde med
kraftigt metalstel f.eks. hæve/sænke borde, kan stellet virke som en antenne
hvis sender/modteger er lige over et bordben eller andet.
Det skulle så kunne indvirke på andres mus og løsningen er så at flytte
sende/modtageren til et andet sted på skrivebordet.
Lars

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 25-08-04 00:22

Nederbasse wrote:

> [...]
> Det skulle så kunne indvirke på andres mus og løsningen er så at flytte
> sende/modtageren til et andet sted på skrivebordet.

Har oplevet samme problem på et sekretariat, hvor der var ca. 5m mellem
de to mus - når de sekretærer benyttet deres mus samtidig var der som
regel én der "vandt", mens den anden bare hakkede rundt. Vi prøvede at
flytte rundt med både og receivere uden held. Derudover prøvede vi at
ændre på frekvenserne - også uden held. Jeg endte med at lave nogle
søgninger på nettet og fandt ud af, at det simpelthen var en generel
"fejl/feature" i den måde de to mus kommunikerede på (radiobølger).

Vi endte med at give den ene sekretær et trådet setup, da vi ikke kunne
løse problemet på anden måde. Der skulle vist ikke være de samme
problemer med trådløse enheder der kommunikerer via Bluetooth og
derudover har Logitech vist også ændret på deres "range" for deres
trådløse enheder, således at nyere tastaturer og mus ikke har så god en
range. Har hvertfald fået fortalt, at jeg ikke længere skal forvente at
kunne sidde inde i stuen med tastatur/mus og styre pc'en på værelset,
hvis jeg udskifter mit gamle cordless desktop optical med et nyere af
slagsen! Denne ændring er måske et led i at minimere antallet af den
slags problemer du nævner.

Mvh Tommy