Når rammesider ikke understøttes
Fra : Michael Rasmussen

Dato : 24-08-04 13:28

Hej NG

Jeg har lavet en hjemmeside opbygget med rammer.

Når jeg søger efter den på Google, får jeg oplyst at min browser ikke
understøtter rammer ( hvilket ikke er korrekt ), men kan jeg gøre noget for,
at dem som virkelig har en browser der ikke understøtter rammer kan se siden
på fornuftig vis ?.

Ovenstående bevirker også, at når man søger siden får man ikke vist
beskrivelsen, men denne ligegyldige besked "Denne Web-side bruger rammer, og
din browser understøtter ikke rammer".

Fra : inga schmidt

Dato : 24-08-04 15:10

Michael Rasmussen wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
>
> Ovenstående bevirker også, at når man søger siden får man ikke vist
> beskrivelsen, men denne ligegyldige besked "Denne Web-side bruger rammer, og

Det skyldes, at Googles søgerobotter ikke kan læse rammer. Der findes noget
script, men kan indsætte for at komme ud over det, men det bedste er vel at
undgå rammer helt.

Mvh Inga

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : amesh \(Mette\)

Dato : 24-08-04 16:10

"inga schmidt" <inga_schmidtminusspamogvirus@get2net.dk> skrev i en
meddelelse news:412b4c1f$0$98404$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
noget
> script, men kan indsætte for at komme ud over det, men det bedste er vel

Hvis man har meget omfattende hjemmesider med mange links, er det formentlig
mest praktisk med rammer. Ellers kan man omgå det ved at indsætte links til
samtlige andre sider på sitet på hver eneste side. Det er et stort arbejde
at vedligeholde, men er trods alt en mulighed.

mvh
Mette

Fra : Viggo

Dato : 24-08-04 16:52

> [...]
arbejde
> at vedligeholde, men er trods alt en mulighed.

Hvis man på hver side indsætter et link til sin startside løser det noget af
problemet, da den jo starter med hele framesættet.
--

Vh
Viggo

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-08-04 16:34

Michael Rasmussen skrev:

> [...]
>at dem som virkelig har en browser der ikke understøtter rammer kan se siden

Det er fordi google læser det, der står i noframesdelen og der
sætter FP automatisk det ind.

Skift det ud med noget mere relevant om din side.

Der er næppe nogen, der bruger en browser i dag, der ikke
understøtter rammer, så det er ikke det du skal være bange for.

Men lav det om, så google skriver noget fornuftigt i stedet for.
--
Knud

Fra : inferno

Dato : 25-08-04 09:30

--

Du kunne jo lave en include fil som menu så skal du kun rette i en fil og
hele dit site er opdateret.

Inferno