Tyveri eller....??
Fra : Stig N. Jepsen

Dato : 24-08-04 11:58

At benytte sig af noget af den javascript kode som telmore bruger til
deres sms-sender/adressebog, - det ville vel være ulovligt, right?

/Stig

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 24-08-04 12:06

Stig N. Jepsen wrote:
> At benytte sig af noget af den javascript kode som telmore bruger til
> deres sms-sender/adressebog, - det ville vel være ulovligt, right?

Det kommer an på hvad deres licens siger om den sag.

--
ulrik nielsen |
-----------------+---------------------------------------------------

Fra : Stig N. Jepsen

Dato : 24-08-04 12:20

> Det kommer an på hvad deres licens siger om den sag.

Det eneste jeg lige kan se i html-koden er:

Men det er vel også nok til at jeg ikke må bruge det til noget.

Alternativt, er der nogen der ved om der er noget gratis kode der gør
det samme som telmores sms-interface?
Dvs den samme adressebogs interface.
Det er mest javascript dele jeg er interesseret i, php delen klarer jeg
selv.

/Stig

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 24-08-04 12:22

Stig N. Jepsen wrote:
> At benytte sig af noget af den javascript kode som telmore bruger til
> deres sms-sender/adressebog, - det ville vel være ulovligt, right?

Ja det vil det højst sandsynligt (medmindre de bruger en opensourcekode
som du kan hente et sted, det ligner det ikke ), men det står dig
frit for at se i deres kode og lære hvordan de har gjort, og selv lave
et script med tilsvarende funktionalitet, da de ikke kan tage patent på
en kodefunktionalitet (heldigvis, og "endnu").

(Ovenstående er ikke ment som en opfordring til at ændre 10 bogstaver,
men som et regulært løsningsforslag).

Nu skriver du "noget af den javascript kode"... ligesom med regulær HTML
kode kan du dog nå ned på så lille en kodestump så direkte kopiering må
er legal fordi det ikke har værkshøjde og der derfor ikke er ophavsret
på, jeg vil fx. mene at
telefon');">31111111</a> kan kopieres uden skrupler, hvorimod funktionen
addNameToList() overskrider grænsen.
Til gengæld er det efter min mening pæn og god kode som du roligt kan
studere så du kan lære nok til at lave en tilsvarende

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Stig N. Jepsen

Dato : 25-08-04 07:46

> Til gengæld er det efter min mening pæn og god kode som du roligt kan
> studere så du kan lære nok til at lave en tilsvarende

Mange tak for svaret.
Så vælger jeg at lade mig inspirere istedet for at 'låne'

/Stig