Godt lydkort
Fra : Peter

Dato : 24-08-04 08:46

Hej

Jeg har et creative højttalersystem (4.1) til min pc som efterhånden er
blevet et par år gammelt. På trods af det kan jeg stadig godt være tjent med
lydkvaliteten og derfor går jeg ikke efter noget nyt lige med det samme. Mit
lydkort er onboard på mit MSI 648 Max bundkort.

Jeg har tv-kort (cynergy 400) i pc'en som jeg af og til bruger til at optage
gamle videobånd ind på pc'en i mpeg format. Mit lydkort får lyden ind gennem
et lille kabel fra tv-kortet.

Mit problem er her at jeg oplever at lyden har for meget støj på ved
optagelserne. Jeg er ikke ekspert i lydkort, men jeg regner med at støjen
opstår fordi lydkortet er for ringe. Så jeg går efter at købe et nyt
lydkort som kan afspille fornuftigt med mine nuværende højttalere og som kan
optage uden at der kommer nævneværdigt støj på signalet. Jeg har kun cirka
500 kr til et nyt lydkort. Lad mig høre hvad jeg skal gå efter?

-peter

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-04 13:20

> [...]
> optage uden at der kommer nævneværdigt støj på signalet. Jeg har kun cirka
> 500 kr til et nyt lydkort. Lad mig høre hvad jeg skal gå efter?

Jeg har et Terratec Cinergy 600 tv kort og et Sound Blaster Live Digital 5.1
lydkort og det virker fint.

Link her http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=49678

mvh Kim.

Fra : Morten Larsen

Dato : 24-08-04 13:21

"Peter" <peter@xxxxx.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> optage uden at der kommer nævneværdigt støj på signalet. Jeg har kun cirka
> 500 kr til et nyt lydkort. Lad mig høre hvad jeg skal gå efter?

Hvis det skal være topkvalitet så vælg et Creamware Luna2 lydkort eller et
Hammerfall digi 9696. Så får du ikke støj. Jeg har et lunakort jeg gav
4200for i år 2001 du kan få for 500kr,- Næsten ikke brugt. Ellers kan en
extern usb box også være en fin løsning mht. minimal støj selvom lydcippen
normalt er en standardchipå kan du godt få nogenlunde lyd. Men du får ikke
bedre normalisering, dynamik mv. før du vælger de noget dyrere comvertorer
på kort i stil med førstnævnte.

Mvh Morten

Fra : LarsS

Dato : 26-08-04 15:01

Morten Larsen skrev:

> Hvis det skal være topkvalitet så vælg et Creamware Luna2 lydkort eller et
> Hammerfall digi 9696. Så får du ikke støj. Jeg har et lunakort jeg gav
> 4200for i år 2001 du kan få for 500kr,- Næsten ikke brugt. [cut]

Det vil jeg da godt købe.
Men jeg kan ikke få din mail til at virke så mail mig.

/LarS
sidenius@andelsmail.dk