AMD Barton vs. AMD Barton Mobile
Fra : Palle

Dato : 23-08-04 21:48

Jeg er ved at sammensætte en Barebone, hvori der kan anvendes en AMD
(Barton) (sokkel 462).
Kan dette Barton erstattes af en Barton Mobile? Processorerne er mig bekendt
benkompatible, men hvad med spænding og køling?

På forhpnd tak!

Fra : JK ( at mail dot dk)

Dato : 24-08-04 08:52

On Mon, 23 Aug 2004 22:48:17 +0200, "Palle" <hother.papgaard@liam.dz>
wrote:

> [...]
>Kan dette Barton erstattes af en Barton Mobile? Processorerne er mig bekendt
>benkompatible, men hvad med spænding og køling?

Det skal du passe med, fordi:

Mobile AMD'er er ikke multiplier låste. De micro-atx bundkort nforce2
for socketa, som jeg har læst om, kan ikke lide mobiles, idet de
tosser rundt med den lave multiplier udlæsning og ikke kan stilles op
på den høje. Der findes nemlig en multiplier remapping tabel, hvor
f.eks. 7x svarer til 15x.

Med micro-atx med begrænsede bios-muligheder er man låst på 7x. Ikke
lige sagen vel ?

Hvis jeg var dig, ville jeg søge med google med:

"barebone specifikation" AMD mobile

og se om det giver nogle hits.

Spænding og køling er antageligt ikke noget problem.

Jeg fandt f.eks. noget her for Shuttle:

http://www.hardware-test.dk/forum.asp?mode=traade&id=150095&emneid=21

mvh

John

Fra : Palle

Dato : 24-08-04 09:29

Tak for svaret. Jeg vil nærlæse dit link.