Skud på lange hold er dræbende
Fra : Ole Jensen

Dato : 23-08-04 21:22

http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=193094

En sørgelig historie fra Bornholm.

Men åbenbart kan man dræbe en mand på 100 meters afstand med et
haglgevær!

Citat fra DR-nyheder:
Tekniske undersøgelser
Kriminalinspektør Hans Jørn Munk fra Bornholms Politi fortæller, at
landmanden blev skudt på knapt 100 meters afstand. Han var død, da
vidner fandt ham siddende i traktoren

Ole-J
Jeg er ikke ekspert - selvom jeg ofte udtaler mig som sådan

Fra : Olfot

Dato : 24-08-04 07:15

Tjae så ved DR mere end TV2 for iflg tv2 har politiet ikke udtalt sig om
mordvåben eller motiv endnu.!

/jr

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-08-04 10:17

"Olfot" <jhr_no_no@danhunters.dk> wrote in message
> Tjae så ved DR mere end TV2 for iflg tv2 har politiet ikke udtalt sig om
> mordvåben eller motiv endnu.!

Vil det overraske dig hvis DR ved mere end TV2 ?

--
mvh/rg. Christian
"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop

Fra : Ole Jeppesen

Dato : 30-08-04 21:27

"Ole Jensen" <newsplus@oleswebsite.dk> wrote in message
> http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=193094
>
> En sørgelig historie fra Bornholm.
>
> Men åbenbart kan man dræbe en mand på 100 meters afstand med et
> haglgevær!

Det sker ofte at journalisterne tager fejl af fakta, misforstår eller
fejlciterer.

Personligt nægter jeg at tro at et haglgevær med lovlige danske patroner er
dræbende på 100 meters afstand......

Ole

Fra : Spangkuk

Dato : 31-08-04 04:16

"Ole Jeppesen" <nospam_jeppesen@post.cybercity.dk> skrev

> [...]
> fejlciterer.
>
> Personligt nægter jeg at tro at et haglgevær med lovlige danske patroner

Det var også et fejlcitat. Det var en jagtriffel med kikkert
han skød med.

Projektilet gik gennem forruden på traktoren og ramte
ham i brystet.

Altså ikke et haglgevær....

Spang

Fra : Klaus Johansen

Dato : 31-08-04 19:10

Han blev skudt på 42m. afstand med en jagtriffel.