Fasthold en webside i et Iframe
Fra : A.N.

Dato : 23-08-04 18:40

Hej gruppe

Jeg vil gerne fasthold en webside i et Iframe, men siden bryder ud af
Ifarmet, hvordan kan jeg fastholde
siden i Iframet?

Axel

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-08-04 19:20

A.N. skrev:

>Jeg vil gerne fasthold en webside i et Iframe, men siden bryder ud af
>Ifarmet, hvordan kan jeg fastholde
>siden i Iframet?

Hvis jeg forstår dig ret, så har du nogle links, som du gerne vil
have åbnet i din iframe, men som nu åbner i hele browservinduet.

Løsningen er at give iframen et navn.

<iframe name="etellerandetnavn" src= ....

Hvordan du laver det i FP afhænger lidt af FP-version, men jeg
vil tro at der i egenskaber for iframe er mulighed for at give et
navn.

Når du så linker, så skal du i egenskaber for linket sætte
target/destinationsramme med det navn, du har givet iframen.
--
Knud

Fra : A.N.

Dato : 23-08-04 23:42

Hej Knud
Jeg ved godt hvordan der linkes til Iframe, men problemet er at det bliver
ikke inde i Iframet, men det springer ud i et nyt vindue.
Axel

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-08-04 00:01

A.N. skrev:

>Jeg ved godt hvordan der linkes til Iframe, men problemet er at det bliver
>ikke inde i Iframet, men det springer ud i et nyt vindue.

Ja, og så gør du det forkert og fejlen er sikkert det jeg skrev,
men da du ikke kommer med noget link til siden, så bliver det jo
rent gætteri.

Så kom med med et link.

PS.
Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.
--
Knud

Fra : A.N.

Dato : 24-08-04 09:15

Hej Knud

OK her er et link til selve siden, http://www.koruphaandbold.dk/ , og det
er linket i venstre side "aktuelle kampe i Korup" som er problemet.

Framet navn er I1.

Og linket se såden ud <a target="I1"
href="http://www.infosport.dk/cgi-bin/Display2.dhf/kklub.mml?rv1=316048&navn
=Korup IF"><font color="#FFFFFF">

Hilsen Axel

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-08-04 16:40

A.N. skrev:

>OK her er et link til selve siden, http://www.koruphaandbold.dk/ , og det
>er linket i venstre side "aktuelle kampe i Korup" som er problemet.

For en gangs skyld svarer jeg dig, selv om du åbentbart ikke kan
finde ud af at citere efter netiketten.

Du kan ikke løse dit problem, du kan ikke undgå, at den
pågældende side bliver vist ude af din iframe.

Det skyldes at, der er et script på siden, som gør, at siden ikke
kan vises i andres sider/frameset.

Det er jo ikke din egen side, men en fremmed side og den slags
åbner man ikke som en del af sin egen side, det er ikke etisk
pænt og kan i mange tilfælde være ulovligt.
--
Knud