T9 - hit eller skidt?
Fra : Steen

Dato : 23-08-04 18:33

Hey

Nogle mobiler har det...nogle har det ikke, den dér T9 ordbog/funktion.

Hvad mener I...er det godt eller skidt?

For en ny bruger af T9 er det i hvert fald rimelig svært i starten...

Hvad med Nokia 6610i - og SE T630, har begge T9?
--
Steen
danmark = dk

Fra : Th Frydensberg

Dato : 23-08-04 18:42

Steen wrote:

> Hvad med Nokia 6610i - og SE T630, har begge T9?

ja !

Fra : Olesen

Dato : 23-08-04 18:44

"Steen" <newz@pc.danmark> skrev i en meddelelse

> For en ny bruger af T9 er det i hvert fald rimelig svært i starten...

Ja, jeg nørklede også med min T68i i starten, fattede minus.
Men efterhånden gik det op for mig, hvordan det virkede
og nu virker det fint.

Den har dog ikke lært at skrive "DU" endnu,
men skriver konstant "ET" *S*...

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 23-08-04 20:41

Olesen griflede i news:412a2d13$0$209$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
[klip]
> Den har dog ikke lært at skrive "DU" endnu,
> men skriver konstant "ET" *S*...

Du ved godt at du så bare skal trykke på en knap for at vælge næste
mulighed, ikk? Ved ikk med Ericsson, men på Nokia trykker man bare * for at
se næste forslag....

--
Hygge...
Daniel

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 23-08-04 18:51

> [...]
>
> For en ny bruger af T9 er det i hvert fald rimelig svært i starten...
>
> Hvad med Nokia 6610i - og SE T630, har begge T9?

T9 er genialt... Man skal nok lige bruge lidt tid på at vænne sig til det,
men så kan man ikke undvære det.

/Ole

Fra : Jesper

Dato : 23-08-04 19:27

"Steen" <newz@pc.danmark> skrev i en meddelelse
> Hey
>
> Nogle mobiler har det...nogle har det ikke, den dér T9 ordbog/funktion.

Skal det ikke være en stenaldertelefon før den ikke har T9?

Anyway... det er da umuligt at undvære!!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-08-04 19:43

Jesper skrev:

> Skal det ikke være en stenaldertelefon før den ikke har T9?

Jo.

> Anyway... det er da umuligt at undvære!!

Præcist. Man skal lige vænne sig til det.

For mig tog det et par dage så var jeg kørende.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Daniel Alstrup

Dato : 23-08-04 20:40

Steen griflede i news:Xns954EC6E80691Fnewzpcdanmark@62.243.74.163:
> Nogle mobiler har det...nogle har det ikke, den dér T9
> ordbog/funktion.
> Hvad mener I...er det godt eller skidt?

Kan ikke leve uden, det går 10 gange stærkere at skrive beskeder!

> Hvad med Nokia 6610i - og SE T630, har begge T9?

Ja. Men på alle der har det, kan du jo sagtens slå det fra, hvis du vil
bruge den almindelige "gammeldags" måde...

--
Hygge...
Daniel

Fra : John

Dato : 23-08-04 22:17

"Steen" <newz@pc.danmark> skrev i en meddelelse
> Hey
>
> Nogle mobiler har det...nogle har det ikke, den dér T9 ordbog/funktion.
>
> Hvad mener I...er det godt eller skidt?

Skidt. Det er det første jeg slår fra når jeg køber en ny mobil.

Mvh

John

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 23-08-04 22:25

John skrev:

> Skidt. Det er det første jeg slår fra når jeg køber en ny mobil.

Warum? Det tager jo hundrede år at skrive...

Fra : John

Dato : 24-08-04 00:25

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse

> Warum? Det tager jo hundrede år at skrive...

Ja med T9 ordbogen slået til

Jeg kan uden problemer skrive en besked i løbet af få sekunder - fejlfri.

Til gengæld får jeg ofte beskeder fra folk der bruger T9 ordbogen, hvor de
ikke lige får valgt det rigtige ord...

Mvh

John

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 24-08-04 07:06

John skrev:

> Ja med T9 ordbogen slået til

Nope

> Jeg kan uden problemer skrive en besked i løbet af få sekunder -
> fejlfri.

Og jeg kan skrive den samme besked med T9 en del hurtigere end dig.

> Til gengæld får jeg ofte beskeder fra folk der bruger T9 ordbogen, hvor
> de ikke lige får valgt det rigtige ord...

Se det er jo så ikke ordbogens skyld

Fra : John

Dato : 25-08-04 01:13

> Nope

Jope

> Og jeg kan skrive den samme besked med T9 en del hurtigere end dig.

Kommer nok an på hvilke ord der bruges og længden af beskeden

Jeg syntes ordbogen er et irritationsmoment, og da jeg i forvejen kan skrive
en besked ret hurtigt uden brug af førnævnte "irritationsmoment" glæder jeg
mig bare over at den ret let kan kvæles

> Se det er jo så ikke ordbogens skyld

Næh, men det er det nemmeste, for fredens skyld, at give ordbogen skylden

Mvh

John

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-08-04 07:12

John skrev:

> Jope

Damn

> Kommer nok an på hvilke ord der bruges og længden af beskeden

Jeg vil tillade mig at tvivle på det grundlag at jeg selv har været stor
modstander af T9 engang men ikke mere.

> Næh, men det er det nemmeste, for fredens skyld, at give ordbogen skylden

Ahh

Fra : Knud Berggreen

Dato : 25-08-04 19:27

On Wed, 25 Aug 2004 02:12:32 +0200, "John" <jk7410@hotmail.com> wrote:

>Jeg syntes ordbogen er et irritationsmoment, og da jeg i forvejen kan skrive
>en besked ret hurtigt uden brug af førnævnte "irritationsmoment" glæder jeg
>mig bare over at den ret let kan kvæles

Nogen kan lide den og andre kan ikke. Smag og behag er heldigvis ikke
ens for alle

/Knud

Fra : John

Dato : 26-08-04 00:45

"Knud Berggreen" <knud@berggreen-dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Nogen kan lide den og andre kan ikke. Smag og behag er heldigvis ikke
> ens for alle

Jamen det er jo det

Mvh

John

Fra : Leif Neland

Dato : 23-08-04 22:29

Steen wrote:
> Hey
>
> Nogle mobiler har det...nogle har det ikke, den dér T9
> ordbog/funktion.
>
> Hvad mener I...er det godt eller skidt?

Jeg mangler muligheden for at slette ord, men ellers er det en behagelighed.

Leif

Fra : MigSelv

Dato : 26-08-04 04:50

Det må være smags problem, der er nogen der ikke kan leve uden,
og så er der nogen der ikke kan fordrage det.
Jeg er en af dem der ikke kan fordrage det. Kan skrive SMS'erne meget
hurtigere uden T9 ordbogen slået til....

Så efter min mening er det noget skidt !.

/MigSelv

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-08-04 08:19

MigSelv skrev:

> fordrage det. Kan skrive SMS'erne meget hurtigere uden T9 ordbogen slået
> til....

Det er en skam vi ikke kan teste den påstand (eller min for den sags
skyld) for du kan _ikke_ skrive hurtigere end en garvet person med T9
slået til.

Det er noway muligt!

> Så efter min mening er det noget skidt !.

Du er en af de få

Fra : MigSelv

Dato : 26-08-04 12:20

Jeg kender mange der har slået T9 ordbogen i deres telefoner,
når de skal sende SMS'er til andre folk.

Der er efter min mening noget skidt, men jeg kan ikke svare for
andre mennesker....

/MigSelv

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-08-04 19:07

MigSelv skrev:

> Der er efter min mening noget skidt, men jeg kan ikke svare for andre
> mennesker....

Det' go'kænt