GRPS - Skuffende
Fra : Nicolai

Dato : 23-08-04 18:32

Så fik jeg testet gprs...

GPRS som jeg mindes blev lanceret som værende hurtigt...

Jeg får max 3Kb/s og pingtider på 600ms+

Skuffende...

Har andre samme erfaringer?

--
Med venlig hilsen / Best regards
Nicolai - www.webhostingdanmark.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-08-04 19:12

"Nicolai" <emailxyznifo@fogh.com> wrote in message
> Så fik jeg testet gprs...
>
> GPRS som jeg mindes blev lanceret som værende hurtigt...
>
> Jeg får max 3Kb/s og pingtider på 600ms+
>
> Skuffende...
>
> Har andre samme erfaringer?

Ja det lyder meget normalt... Jeg tror nu også at fx UMTS ligger i den
højere ende med ping.

Fra : Peter H

Dato : 23-08-04 19:36

9 KB her.

hvis jeg kører modem eller GPRS virker det lige hurtigt/langsomt. 9 KB modem
er med SE T68I og det er ikke lykkedes at kunne sætte hastighenden op,
selvom modem kan klare 28,8K, er der nogen forklaring på at T68I kan sættes
op til 28,8K, men PCen siger 9K er aktivt? Jeg oplever samme hastighed ved
GPRS, hvorfor tror du at det netop er 3K du kører via GPRS? Min PC via GPRS
siger 115K, men jeg tvivler, da det er langsommere end ADSL, dvs at via GPRS
(eller modem) tager det 4-5-6 sek, at downloade en side på PC, via bluetooth
og GPRS, ikke hurtigt men til at leve med.

et hint kan være, måske usandsynligt, at dit modem i mobil er sat op til 9K
og derfor kører du netop 3 gange langsommere end jeg, hvor mit er sat op til
28,8K
men GRPS og modem er i princippet 2 forskellige ting, men you never know.

PH

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 23-08-04 20:08

On Mon, 23 Aug 2004 20:35:38 +0200, Peter H wrote:

> GPRS, hvorfor tror du at det netop er 3K du kører via GPRS? Min PC via GPRS
> siger 115K, men jeg tvivler, da det er langsommere end ADSL, dvs at via GPRS

De 115K er formentligt hastigheden på den serielle port ud til modemet
(telefonen) og siger ikke noget om hvor hurtigt modemet kommunikerer med
serveren i den anden ende.

--
/Jesper

Mail sendt til afsenderadressen bliver ikke læst!
Brug news(at)jronline(punktum)dk ved direkte svar!

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-08-04 19:36

> GPRS som jeg mindes blev lanceret som værende hurtigt...
>
> Jeg får max 3Kb/s og pingtider på 600ms+
>
> Skuffende...
>
> Har andre samme erfaringer?

Jeg testede min forbindelse på en italiensk wapside - den meldte ca.
1 Kb/s så det er da slet ikke dårligt det du får der.

--
Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://såkadulæredet.dk/
"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"

Fra : Flemming Joensson

Dato : 23-08-04 20:15

"Nicolai" <emailxyznifo@fogh.com> wrote in

> Jeg får max 3Kb/s og pingtider på 600ms+

Ifølge Siemens data suite lå jeg da jeg pendlede på ca. 3-6 KB/sec i toget
- så det passer nok meget godt det du har. Pingtiderne ved jeg ikke lige -
har ikke brugt det siden og jeg lavede vist ikke nogen pingmåling dengang.

/Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : Nicolai

Dato : 23-08-04 20:45

> [...]
> har ikke brugt det siden og jeg lavede vist ikke nogen pingmåling dengang.

Sørgeligt imho - blev gprs ikke lanceret som relativt hurtigt?

Igen får relativ en voldsom betydning . . .

Det skulle ikke undre mig at 3 har samme finesser - nok hurtigere end gprs,
men aldrig i nærheden af hurtige hastigheder

Fra : Oros aka. Rasmus Jen~

Dato : 23-08-04 23:31

Nicolai wrote:
> Sørgeligt imho - blev gprs ikke lanceret som relativt hurtigt?
>
> Igen får relativ en voldsom betydning . . .

Jeg er overordentlig glad for GPRS, og når dækningen er bedst kan jeg hente
med de omkring 5kb/sek. Det er faktisk "næsten" lige så hurtigt som et K56
modem, som rigtig mange brugere stadig sidder derude med. At man måske så er
blevet vant til bredbånd derhjemme er noget helt andet, men set i forhold
til kabelforbundet K56, så er GPRS faktisk fint hurtigt. Før GPRS og HSCD
(husker ALDRIG den forkortelse korrekt) hed det jo 9.600kbit (det er sent,
slå mig ikke for forkert angivelse) Men det betød i praksis sammenlignet med
1kb/sek. Så nej det er ikke hurtigt, end sammenlignet med de laveste
adsl-løsninger eks. men sammenlignet med hvad der var før "mobilt" så er der
en verden til forskel. Netop "mobilt" giver det noget helt specielt.

> Det skulle ikke undre mig at 3 har samme finesser - nok hurtigere end
> gprs, men aldrig i nærheden af hurtige hastigheder

Nej heller ikke... Tjeck i øvrigt lige deres priser, tak for kaffe, somom
det ikke talte hurtigt nok på kronerne med gprs når man surfer over den
bærbare til 10kr pr. mb. Prøv så lige en tur til Tyrkiet, eller Norge som
jeg inden for det sidste halve år har erfaring med, så snakker vi pludselig
ca. 100 kr pr. mb. Men så snart det går hen og bliver trådløst, så går det
drastisk ud over svartiden. Her hvor jeg bor fik vi for små 3 år siden
Arrownet. De havde speciale i trådløse forbindelser på op til 34mbit. En
sådan sjover fik vi til deling i hele Ishøj fællesantenne til at starte på,
og fordi trafikken "ud i verden" gik trådløst fra Ishøj bycenter, hen til
arrownets hovedkvarter, og derfra videre ud i verden, så oplevede man typisk
svartider på 100-130ms til eks. dr.dk cybercity.dk osv, som burde ligge på
10-20ms. Nu da de har fået ordentlige linier til at dække byen har vi fået
disse acceptable svartider.

Men GPRS, thumbs up, u-undværligt når man er mega-nørd og jævnligt på farten
ud til steder uden mulighed for anden opkobling. Mail, nød-surf og icq/msn,
perfekt. Hvis bare det blev væsentligt billigere så kunne det være man også
gad bruge det mere effektivt. Mere surf, ikke så mange filtre på trafikken
osv.

--
Rasmus Jensen, Ishøj
Jeg kan mailes på adressen 2 x oros adskilt af @ og endelse på .dk

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 24-08-04 13:05

> [...]
> Så fik jeg testet gprs...
>
> GPRS som jeg mindes blev lanceret som værende hurtigt...
>
> Jeg får max 3Kb/s og pingtider på 600ms+

Ja bruger også GPRS og det er kanon langsomt, men så kobler jeg en af mine 3
telefoner op som modem... og halløj det kører, der er virkeligt "bredbånd"
ok ikke min 3mbit adsl men anyway det kører perfekt til normal surf og
mail..

Hygge

Fra : Per Jensen

Dato : 30-08-04 18:13

Hej alle

Skal i overnævente tages i betrakning , HVOR mange ledige kanaler der er til
rådelighed, operatøren har forudbestemt at ren tale har en fortrinsret,
dermed , ren data kommer i andenrække, dermed langsomme data performans til
følge.