Problemer med opstart af pc.
Fra : Bullerbasserne

Dato : 23-08-04 18:07

Hej alle, jeg har et problem med min pc, når jeg slukker for den og senere
skal starte den op igen så kan den ikke finde IDE drevene og går derfor i
stå, når jeg så har prøvet at starte den op måske 30-40 gange så kan den
lige pludselig godt finde drevene og så kører den upåklageligt, det er en
medion med en P4 2.66 ghz cpu. Havde på et tidspunkt sat en ekstra HD i men
den er fjernet igen og faktisk derefter er problemet opstået, hvad kan jeg
gøre for at afhjælpe det problem og hvad kan problemet skyldes ?
TIA Poul-Erik.

Fra : Anders Lund

Dato : 23-08-04 19:40

Bullerbasserne wrote:

> medion med en P4 2.66 ghz cpu. Havde på et tidspunkt sat en ekstra HD i men
> den er fjernet igen og faktisk derefter er problemet opstået, hvad kan jeg
> gøre for at afhjælpe det problem og hvad kan problemet skyldes ?

Har du pillet ved jumperne. Jeg har før set at cabel select har givet
underlige resultater. Det var dog også en ældre computer og harddisk.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Bullerbasserne

Dato : 23-08-04 21:33

Anders Lund <anders@andersonline.dk> wrote in

> Har du pillet ved jumperne. Jeg har før set at cabel select har givet
> underlige resultater. Det var dog også en ældre computer og harddisk.

HEJ.
Niks, har ikke pillet ved jumperne. Ved ikke hvad fejlen kan være. :(

Fra : Thomas Kristiansen

Dato : 23-08-04 20:10

Se efter om stikkene i drevene sidder ordenligt fast. Også på motherboardet.

mvh
TK

Fra : Bullerbasserne

Dato : 23-08-04 21:35

"Thomas Kristiansen" <thomas.bk-spam-@stofanet.dk> wrote in

> Se efter om stikkene i drevene sidder ordenligt fast. Også på
> [...]

Hej, de er tjekket og sidder fint, har oz prøvet at skifte stikket med
det følg resultat: disk indlæsningsfejl. :(