Problem med google-boks
Fra : Peter Loumann

Dato : 23-08-04 17:20

Hej eksperter

På min

http://pedalo.dk/

har jeg en google-boks til søgning specielt på sitet. Smart nok. Men
den giver 2 problemer. Jeg har isoleret boksen for at lette loadning
og overblik:

1.
Den validerer fint nok som transitional
http://pedalo.dk/trans.htm
Men ikke som strict
http://pedalo.dk/strict.htm
Det er jeg ked af da jeg ellers bruger strict. Jeg forstår ikke
fejlmeddelelsen på
http://validator.w3.org/

2.
Den forstår ikke æ, ø, å. Jeg kan søge på Johannes med ønsket resutat,
men ikke på Matthæus. Google giver ? for æ. Heller ikke * for æ duer.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-08-04 17:54

Peter Loumann skrev:

>2.
>Den forstår ikke æ, ø, å. Jeg kan søge på Johannes med ønsket resutat,
>men ikke på Matthæus. Google giver ? for æ. Heller ikke * for æ duer.

Jeg kender problemet. Jeg troede at jeg havde løst det ved at
sætte tegnsættet til UTF-8, men det er gået i udu igen. Jeg har
dog ikke tjekket hvorfor.

Foreløbig løsning:
Erstat spørgsmålstegnene med de rigtige bogstaver, så kommer
svaret i andet forsøg.

--
Bertel

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-08-04 22:33

Bertel Lund Hansen skrev:

> Jeg kender problemet. Jeg troede at jeg havde løst det ved at
> sætte tegnsættet til UTF-8, men det er gået i udu igen. Jeg
> har dog ikke tjekket hvorfor.

Prøv formen her:

<form action="http://www.google.com/search" accept-charset="ISO-
8859-1">
   <input type=text name="q" size=40 maxlength=256>
   <input type="hidden" name="ie" value="ISO-8859-1">
   <input type="hidden" name="oe" value="ISO-8859-1">
   <input type="hidden" name="as_sitesearch" value="huse-i-
naestved.dk">
   <input type=submit value="Søg på Huse i Næstved">
</form>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Peter Loumann

Dato : 24-08-04 09:22

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> [...]

>    <input type="hidden" name="as_sitesearch" value="huse-i-
>naestved.dk">
>    <input type=submit value="Søg på Huse i Næstved">

Det duer! Genialt! Tusind tak, Jens!

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-08-04 22:35

Peter Loumann skrev:

> Det er jeg ked af da jeg ellers bruger strict. Jeg forstår
> ikke fejlmeddelelsen på
> http://validator.w3.org/

Den kommer fordi <input> (i kraft af sin status som inline-
element) ikke må stå "frit" i et dokument - den skal ind i et
element der må indeholde inline-indhold - fx p.

Du kan fx skrive:

<form ...>
</form>

- eller blot:

<form ...>
       <input ...>
</form>

> Den forstår ikke æ, ø, å. Jeg kan søge på Johannes med ønsket
> resutat, men ikke på Matthæus. Google giver ? for æ. Heller
> ikke * for æ duer.

Se svar til Bertels indlæg.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Peter Loumann

Dato : 24-08-04 09:32

> [...]

>element) ikke må stå "frit" i et dokument - den skal ind i et
>element der må indeholde inline-indhold - fx p.

Det duer! Genialt! Tusind tak, Jens! Jeg synes ellers jeg havde
eksperimenteret med netop det uden at ramme, men nu går det i hvert
fald glat igennem. Dejligt. Det er flovt med en forside der ikke
validerer.

>Se svar til Bertels indlæg.

Kan du tysk? Hvis ikke, og hvis du en dag får brug for et stykke
oversættelse, så sig endelig til!

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-08-04 10:53

Peter Loumann skrev:

> Kan du tysk? Hvis ikke, og hvis du en dag får brug for et
> stykke oversættelse, så sig endelig til!

Tak for tilbuddet - håber det er o.k. at jeg gemmer det lidt.
--
Jens Gyldenkærne Clausen