Lugt af dieselolie
Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 09-05-01 13:34

Hej,

Min dieseltank er desværrer blevet utæt i min motor-sejler af træ.

Jeg har nu fået renset ud, og skyllet ca. 200 liter ajaxvand (med
opvaskemiddel i) gennem båden, men den bliver ved med at lugte af
dieselolie, er der nogle gode bud på hvordan jeg slipper af med lugten ?

/Hans-Henrik Andresen

(se min båd på www.consulting.dk/struer)

Fra : Tore Johannesen

Dato : 09-05-01 15:26

Ja, det ved jeg. Køb de der duftspredere, runde som man klæber op hist og
her. Vælg de lyseblå. Jeg kan ikke huske mærket, men de skal være
dobbeltvirkende: Neutralisere og udbrede ny duft. Jeg havde diesel lugt i
min egen båd og alt kommer til at lugte af det, men nu lugter det fint. Spar
ikke på dem.

Tore
Dafne
Lynetten

Fra : FRANK KRISTENSEN

Dato : 09-05-01 18:01

Hejsa,

Man kan købe nogle "sten" hos Matas - aner ikke hvad de hedder, men vi
bruger dem ombord på vores båd på toiletterne, og det virker.

Frank Kristensen
"West Wind"
"Scanmar 40"
"sailing is life....
Everything else is just details"

Tore Johannesen <tore@sol.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:kIcK6.183$02.11597@news.get2net.dk...

Fra : Christian Laange

Dato : 09-05-01 21:08

Udluftning - udluft i lang tid og det meste af olie lugten vil fordufte.

Fra : HENNING RASMUSSEN

Dato : 09-05-01 20:47

Hej
Hans-Henrik Andresen

> (se min båd på www.consulting.dk/struer)

Jeg ved ikke noget om diesellugt, er egentlig heller ikke motorbådsmand,
men jeg synes, at din båd ser interessant ud. Gider du fortælle lidt om den?

Med sejlerhilsen
Henning _/) _/) _/)