Udtræk fra MySQL til csv fil
Fra : John Jessen

Dato : 23-08-04 10:56

Hej,

Jeg skal levere data fra min MySQL database til min leverandør i et
csv-format hvor der skal være en headerline med en række felter fra
ordreheaderen, og derefter en eller flere ordrelinjer etc.

Med mit begrænsede kendskab til eks. MS-Access så virker det ikke som om
dette er værktøjet. At det er noget SQL er jeg ikke ret meget i tvivl om,
men er der nogen som kan lede mig lidt på sporet af evt. værktøj til denne
forespørgsel / rapport med to forskellige række-layouts.

På forhånd tak!

John

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 24-08-04 19:26

John Jessen wrote:
> Jeg skal levere data fra min MySQL database til min leverandør i et
> csv-format hvor der skal være en headerline med en række felter fra
> ordreheaderen, og derefter en eller flere ordrelinjer etc.

Jeg ved ikke om det lyder som en uoverskuelig opgave for dig, men det du
ønsker kunne meget hurtigt laves i et programmeringssprog som f.eks. php.

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk

Fra : John Jessen

Dato : 25-08-04 14:04

> [...]
> ønsker kunne meget hurtigt laves i et programmeringssprog som f.eks. php.

Tak for tippet, og det var nok også den vej som jeg vidste var gangbar - og
som jeg frygtede! Jeg har kigget lidt på PHP et par gange, og det er også
det sprog mine websites er bygget op omkring. Meeeen, det ligger vist lidt
ud over min formåen.
Har du evt. et link til et scriptbibliotek hvor jeg evt. kunne låne noget
udgangskode, og så prøve at fidle løs derfra?
Får man lavet sådan et script, i hvilket miljø skal det så egentlig
afvikles?

På forhånd tak for hjælpen.

John

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 25-08-04 15:25

John Jessen wrote:
> Har du evt. et link til et scriptbibliotek hvor jeg evt. kunne låne noget
> udgangskode, og så prøve at fidle løs derfra?

Hm narj, ikke direkte, men her er et hurtigt eksempel på hvor simpelt
det kunne gøres (uden at lige vide hvordan formatet er osv):

$out = '';
$res = mysql_query("select * from ordrer");

while($row = mysql_fetch_array($res, MYSQL_ASSOC)){
$out .= '"'.$row['id'].'";"'.$row['navn'].'";'."\n";

$lineres = mysql_query("
SELECT * FROM ordrelinier WHERE ordre = '".$row['id']."'
");

while($line = mysql_fetch_array($lineres, MYSQL_ASSOC)){
$out .= '"'.$line['produkt'].'";"'.$line['pris'].'";'."\n";
}
}

og så vil du ha' noget i $out der ville se ud som:

"ordre_id";"ordre_navn";
"ordrelinie_produkt";"ordrelinie_pris";
> [...]
"ordrelinie_produkt";"ordrelinie_pris";

> Får man lavet sådan et script, i hvilket miljø skal det så egentlig

Det er jo det gode med netop php, at det er stort set ligegyldigt, php
kører fint fra kommandolinien på både windows og linux.

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk

Fra : John Jessen

Dato : 25-08-04 17:03

"Nezar Nielsen" <tumpen@fez.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> >

> Det er jo det gode med netop php, at det er stort set ligegyldigt, php
> kører fint fra kommandolinien på både windows og linux.

Tusind tak for hjælpen! Jeg prøver at nærlæse det, og se om jeg kan få
kontakt til min database.
Mange hilsener
John