udlejning af jagt marker i Sverige
Fra : Henrik

Dato : 22-08-04 19:28

Hej alle

Jeg ejer 11 hektar jord / skov i Sverige ved Ljungby (135 km fra
helsingborg)
Jeg har aldrig lejet grunden ud til jagt, men vil lige høre hvor meget man
kan tage for det , samt hvor lang tid osv plejer man at leje grunden ud.

Kan i ikke fortælle mere om det, så jeg ved hvordan man gør ,samt hvor mange
penge der ca. er i det.

MVH

Henrik

Fra : Lykke

Dato : 23-08-04 06:28

Helt ærlig, hvem gider køre til Sverige for 11 hektar. Jeg gjorde det ikke,
selv om det var gratis.
Du har vel ikke glemt et par nuller efter 11

Poul.

Fra : Olfot

Dato : 23-08-04 10:31

Er der jagtret til mere end de 11 hektar ?
/jr

Fra : Henrik

Dato : 23-08-04 18:38

Nej.
Da jeg ikke selv går på jagt, ved jeg ikke hvor stort område man normalt
bruger, så i må undskylde min uvidenhed.
Har lige købt grunden, og der er vel 3 jagttåne på den, så jeg regnet med at
man havde jagt fra dem.
Men området er jo ikke stort nok til det ?

Henrik

Fra : JK ( at mail dot dk)

Dato : 24-08-04 11:49

On Mon, 23 Aug 2004 19:38:09 +0200, "Henrik"
<brakentorpREMOVE@hotmail.com> wrote:

> [...]
>man havde jagt fra dem.
>Men området er jo ikke stort nok til det ?

Det er da udmærket, da der kan være alt på gennemgang.

Det giver bare den jagtform, at det er vente-jagt.

Det er for mig at se forskellen på et stort og et lille areal.

Hvis du skal leje det ud, må du undersøge, hvilke dyrearter, der kan
forekomme. Elg, vildsvin, rådyr, dådyr, tjur, osv.

Men jeg ved ikke noget om prisen. Jeg tror den er meget lav (et par
tusinde), og ikke står mål med den risiko det giver at få projektiler
i luften på dit areal.

mvh

John

Fra : Torben F@rum

Dato : 23-08-04 21:16

> [...]
> kan tage for det , samt hvor lang tid osv plejer man at leje grunden ud.
>
> Kan i ikke fortælle mere om det, så jeg ved hvordan man gør ,samt hvor

11 ha er udemærket hvis det ligger tæt på ens bopæl, men det er de færreste
der gider køre så langt for så relativt lidt.
Det er ofte sådan at hvis man ejer jord i sverige har man automatisk jagt
ret på andre arealer. dette bør du nok undersøge.
3 skydetårne på 11 ha lyder af meget.

--
Med venlig hilsen Torben Farum, 9300 Sæby

Hvis du handler på nettet, så tag dig i agt for:
ndesign.dk kurven.dk, Kristoffer Wolfgang Hansen & Jonas2900

Fra : M@X

Dato : 24-08-04 17:50

Jeg har selv forpagtet 20ha jagt i Sverige, og det er mig bekendt det
mindste lovlige areal der kan udlejes,
Kontakt evt. Svensk Jägerforbund

M@X