Info om fiskeri på Fussing sø
Fra : Kåre

Dato : 22-08-04 18:39

Hej

Jeg bor tæt på Fussing sø ved Randers, men har aldrig fisker der.

Jeg har undersøgt lidt om tilgængeligheden af fiskeriet, og kommet frem til
at Sportsfiskeren og Skalsådalens fiskeforening (noget i den retning) har en
båd hver.

Ingen motor er tilladt.

Fiskesæson fra 1 maj - 31 oktober (kan det passer at der bare slet ikke må
fiskes uden for denne periode???).

Er der mulighed for at kunne søsætte f.eks. flydering eller ponton båd,
eller er fiskeri forbeholdt de to (eller flere?) både?

Er der ingen fiskeri fra land?

Hvilke muligheder og priser er der for at melde sig ind i de foreninger som
har ret til søen?

På forhånd tak
Kåre

Fra : Jesper K. Pedersen

Dato : 22-08-04 19:04

On Sun, 22 Aug 2004 19:38:40 +0200
"Kåre" <kaare@raffish.dk> wrote:

> [...]
>
> Er der ingen fiskeri fra land?
>
> Hvilke muligheder og priser er der for at melde sig ind i de

Efter et hurtigt kig på google.dk kan man finde den her:

http://www.skalsaa.mobilixnet.dk/fussing.htm

Håber det hjælper lidt

Mvh
Jesper K. Pedersen

Fra : Kåre

Dato : 22-08-04 20:04

Fra : Kåre

Dato : 22-08-04 20:10

Efter et hurtigt kig på google.dk kan man finde den her:

http://www.skalsaa.mobilixnet.dk/fussing.htm

Håber det hjælper lidt

Mvh
Jesper K. Pedersen

Jeg har også selv fundet den side via google, men det er ikke rigtig det jeg
søger.

Hvis det skal være interressant, skal jeg have mulighed for at leje en båd
uden at opbruge en kvote, eller bare spontant at tage en time ned til søen
hvis det er det jeg har lyst til. Gerne ponton båd. Men er det tilladt at
søsætte en ponton båd, eller at fiske fra land, hvis man er medlem af en af
de foreninger der har retten til søen. Og hvilke foreninger er det?
Skalsådalens sportsfiskeriforening tillader åbenbart kun fiskeri fra båd
fire halve dage pr. sæson.

mvh
Kåre

Fra : Jan Jensen

Dato : 22-08-04 21:43

det er ikke tiladt at selv sætte nogen form for sejlende fartøjer i vandet
der, hvilket du vil kunne se hvis du læser de imformationer der er ved
badebroen

men jeg mener nu det er tilladt at fiske fra bøndernes marker hvis disse
giver lov ........

Fra : MK

Dato : 23-08-04 19:04

Prøv at se på dansk sportsfiskerforbunds side der er to adresser du kan bruge:
http://www.sportsfiskeren.dk/info/fiskevand/aarhus_amt/?mode=2v

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 23-08-04 21:29

Hej Kåre

"Kåre" <kaare@raffish.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> de foreninger der har retten til søen. Og hvilke foreninger er det?
> Skalsådalens sportsfiskeriforening tillader åbenbart kun fiskeri fra båd

Fiskeretten tilhører Fussingø Statsskovdistrikt, som kun udlejer fiskeretten
i meget begrænset omfang. Bl.a. må der kun fiskes fra båd uden motor (altså
ikke fra land), og i en begrænset del af året (1. maj - 31. oktober).

De krav, du stiller med hensyn til spontanitet m.m., kan du ikke opfylde,
hvis det er fiskeri på Fussing Sø, du vil dyrke.

For det første er Skalsaadalens Sportsfiskerforening mig bekendt opløst - du
kan ikke regne med deres hjemmeside som ikke er opdateret i flere år. Og de
har i hvert fald ikke længere fiskeret på søen.

Dernæst må du ikke selv søsætte hverken den ene eller den anden type fartøj
på søen. Det er kun Danmarks Sportsfiskerforbund og Randers
Sportsfiskerforening, der hver har lov at have én båd på søen. På Fussingø
Statsskovdistrikts hjemmeside står der: "For at komme til at fiske i Fussing
Sø skal man være medlem af enten Danmarks sportsfiskerforbund eller Randers
Sportsfiskerforening. Såfremt man ikke er det, kan der købes dagskort hos
Intersport - Jagtafdeling i Randers...."

Randers Sportsfiskerforening er en lille lukket forening, som ikke optager
nye medlemmer, med mindre man "kender en, der kender en" og der tilfældigvis
er plads (den må ikke forveksles med Randers Sportsfiskerklub,
www.randerssportsfiskerklub.dk - hvilket desværre netop sker fordi
statsskovdistriktet linker til denne forenings hjemmeside).

Danmarks Sportsfiskerforbund kan du selvfølgelig sagtens blive medlem af,
enten som direkte medlem eller gennem en af de godt 200 medlemsforeninger.
Nogle af de nærmeste DSF-foreninger i området er Viborg Sportsfiskerforening
(www.lystfisker-vsf.dk), Bjerringbro og Omegns Sportsfiskerforening
(http://www.bjerringbro-sportsfisker.dk), Hobro Sportsfiskerforening og
Hadsten Lystfiskerforening (www.lilleaaen.dk). Men du må forberede dig på,
at båden til tider er booket et godt stykke tid i forvejen, da der jo i
princippet er over 30.000 medlemmer, der skal dele den....!

Knæk & Bræk

Steen Lindkvist

Fra : Q

Dato : 23-08-04 22:13

Glem ALT om Skalså, de har ikke fiskeretten i søen mere, og der kan ikke
købes kort osv. på Q8 i Hammershøj længere.
Danmarks Sportsfiskerforbund, har fiskeretten, og kort skal købes gennem
deres kontor i Vejle.

"Are you still wasting your time with spam?...
There is a solution!"

Protected by GIANT Company's Spam Inspector
The most powerful anti-spam software available.
http://mail.spaminspector.com

Fra : Kåre

Dato : 25-08-04 20:51

> [...]
> at båden til tider er booket et godt stykke tid i forvejen, da der jo i
> princippet er over 30.000 medlemmer, der skal dele den....!

Tak for den gode rundtur...Der fik jeg sat et par ting på plads, som jeg
selv har undret mig over, bl.a. forvekslingen Randers sportsfiskerklub /
Randers sportsfikser forening.

Lidt ærgeligt at det er så lukket. På den anden side er det udmærket at lade
enkelte søer leve sit eget liv.

Kåre