Problemer med Super Nova alarmer!
Fra : Dorthe

Dato : 22-08-04 12:46

For en måned siden, købte vi to sæt Super Nova alarmer, da de tilsyneladende
skulle være de bedste.

PT. er den ene i brug om aftenen/natten, men jeg stoler ikke rigtig på den

Alle kanaler og begge sæt alarmer er afprøvet ved følgende:

Når alarmen bliver tændt, kan den ikke altid række og mister forbindelsen.
Dette sker kun indenfor i huset. Jeg er klar over, at lokale forhold kan
være problemet, men på alle kanaler?

I går oplevede jeg så, at alarmen mister forbindelsen i 3-5 sek, fanger den
i ca. 10 sek og sådan fortsætter den i en uendelighed.
Jeg prøvede at flytte sender/modtager, uden effekt.

Herefter prøvede jeg at slukke senderen. Modtageren blev ved med at vise, at
den havde kontakt?????
Jeg prøvede at slukke og tænde begge alarmer igen, men hvis den overhovedet
begyndte at blinke for mistet kontakt, var det kun i få sekunder, som
beskrevet ovenfor, hvorefter den fandt signalet...som jo så ikke burde være
der ved en slukket sender???
Den bipper ikke på noget tidspunkt som tegn på mistet kontakt.

Det skal siges, at vi har fået byttet en gammel alarm af et andet mærke, da
den ikke kunne række ude fra vores carport og ind i huset.
Men jeg er efterhånden ked af at besvære ham, der har solgt os dem, da han
har ydet os en rigtig god kundeservice med de rekalmationer, vi har
haft...og vi har haft nogle stykker det sidste års tid *G*

Så...er der nogen der aner, hvad der kan være galt?
Kan jeg stole på, at alarmen går i gang, selv om den konstant mister/fanger
signal?

/Dorthe

Fra : Lars Raaby

Dato : 22-08-04 19:34

Dorthe skrev bl.a.:

> Så...er der nogen der aner, hvad der kan være galt?
Mit bud er at skifte batterierne. Det er vist det eneste du ikke
har kikket på.
Ellers ved jeg ikke hvad der er galt

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : Dorthe

Dato : 22-08-04 22:02

"Lars Raaby" <news@8840.dk> skrev i en meddelelse

> Mit bud er at skifte batterierne. Det er vist det eneste du ikke
> har kikket på.
> Ellers ved jeg ikke hvad der er galt

Det er korrekt - men de er ladet fuldt op samt er jo så kun en måned
gamle...så jeg tvivler på, det er dem.
Desuden burde de vist ikke indvirke på signalproblemerne?

Dorthe

Fra : Kathrine

Dato : 23-08-04 20:34

"Dorthe" skrev:
> [...]
>
> Så...er der nogen der aner, hvad der kan være galt?
> Kan jeg stole på, at alarmen går i gang, selv om den konstant

Jeg har en gammel model og her skal modtageren tændes før senderes, da
den ellers også laver en del udfald og div. småproblemer. Og så er det
vigtigt at batterierne (specielt i modtageren) er ladt op ca. hver anden
gang.
--
Kathrine

Fra : Jan

Dato : 24-08-04 21:23

Hej

Hvis I har afprøvet alle kanalerne (f.eks. kan der være forstyrrelser i
jeres nærområde, der generer frekvenserne), og den stadig ikke virker, synes
jeg, I skal køre ned at få den byttet.

Det der med at sælger er flink, hjælper ikke særligt meget på din alarm, der
ikke duer. Og selvfølgelig kan du ikke stole på, at alarmen går igang, når
den ikke altid har forbindelse. Hvordan skulle det kunne lade sig gøre ??

Senderen kan jo ikke sende signal til modtageren, når forbindelse er væk =>
du hører ikke dit barn græde !!!!

Mvh Jan Andreasen

Fra : Søren Mors

Dato : 24-08-04 21:39

Dorthe wrote:

> For en måned siden, købte vi to sæt Super Nova alarmer, da de tilsyneladende
> skulle være de bedste.

Med vores plejer det at virke at aflade batterierne helt, og så lade dem
op igen. Stil begge alarmer et sted du ikke kan høre dem, og tænd så for
dem. Efter højst et par døgn er batterierne helt flade, og kan så lades
op igen.

Jeg kan ikke gennemskue hvorfor det virker, men det gør det med vores.

Søren Mors