Første mobiltelefon til 11 årig
Fra : Sølvsten

Dato : 22-08-04 12:25

Jeg står og skal ha' anskaffet en mobiltelefon til min 11 årige
datter, men er meget i tvivl om hvilke selskab og hvilken type abb.
det skal være.

Hendes ønsker er at kunne sende en masse SMS'er billigt, og hendes
ønsketelefon er en Nokia 3200, derudover vil det være rart med et abb.
som ikke løber løbsk, gerne hvor der løbende kan holdes øje med
forbrug.
Med venlig hilsen

S. Mik.

Fra : Nicolai

Dato : 22-08-04 12:42

> [...]
> ønsketelefon er en Nokia 3200, derudover vil det være rart med et abb.
> som ikke løber løbsk, gerne hvor der løbende kan holdes øje med

Telmore / CBB kan du via nettet konstant holde øje med forbruget, og der er
sms'er for under 20 øre.

Alternativt har både TDC og Telia løsninger der har fri sms - dog er abb.
dyrere...

Fra : Oros aka. Rasmus Jen~

Dato : 22-08-04 16:46

Sølvsten wrote:
<snip ønske om råd>

Når jeg læser den alder, så er min tanke:
De har nogle modeller i flere farver, der kan sige lyde, og som der ligefrem
kan være slik i - som "last-minute-buy" i kasserne i Bilka eks. Måske det
var svaret?

Nedenstående der selv fik min første mobiltlf. i en alder af 17år (nu 8år
siden) som var næsten uhørt dengang da det var i min fars navn fordi jeg
ikke var fyldt 18år selv endnu.

--
Rasmus Jensen, Ishøj
Jeg kan mailes på adressen 2 x oros adskilt af @ og endelse på .dk

Fra : Fischer

Dato : 22-08-04 17:40

> Når jeg læser den alder, så er min tanke:

Det var da dejligt at du ville dele dine tanker med os.

> Nedenstående der selv fik min første mobiltlf. i en
> alder af 17år (nu 8år siden) som var næsten uhørt
> dengang da det var i min fars navn fordi jeg
> ikke var fyldt 18år selv endnu.

Der er løbet meget vand i åen siden da .....

*Fischer

Fra : Oros aka. Rasmus Jen~

Dato : 22-08-04 19:25

Fischer wrote:
> Det var da dejligt at du ville dele dine tanker med os.

Så så, det er jo det gruppen er til, behøver ikke falde på knæ ligefrem.

> Der er løbet meget vand i åen siden da .....

Kunne jo være det gav den tanke at man måske skulle vente? For med den
udvikling er vandet i åen da ved at være udrikkeligt.

Fra : Hans Christian

Dato : 23-08-04 17:13

"Oros aka. Rasmus Jensen" <lookat@signatureinmessage.ok> skrev i en
meddelelse news:4128e4f9$0$205$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]

> Kunne jo være det gav den tanke at man måske skulle vente? For med den
> udvikling er vandet i åen da ved at være udrikkeligt.

Tja men nogle forældre har det bedst hvis de kan komme i kontakt med deres
poder.
Det er ganske forståeligt!
Hvis det var mit barn ville jeg dog nok få et abb der var begrændset, så det
får forståelsen
af og spare og ikke bare lære at det er normalt at sende 100sms/dagligt...
Kunne måske lukkes ved 100kr/mnd. Så kan forældrene stadig komme i kontakt
med barnet...

Venligst

Fra : MigSelv

Dato : 23-08-04 17:52

Vedr. abb. Så vil jeg anbefale Telmore.

De kan i øjeblikket fåes til 1,- (med et 6 mdrs. abb.).

Ellers så sælger Telmore dem til 1199,- uden (uden abb.).

- Vil klart anbefale det sidste, selvom det øverste er billigere.
Ellers er alt. at finde en brugt på nettet (uden simlås).

God jagt

/MigSelv

Fra : Johnny B

Dato : 23-08-04 18:58

køb en 3200 ( eller vent på 3220 ) i den blå avis og få et Telmore abb. ...
det har jeg til min datter og kan derved følge med i regningen

Telmore har endvidere pt 444 sms'er til kr. 44,- ( det er 10 øre stykket og
mms til kr. 1,25 )

der er mange der er imod mobil til børn, men de kan faktisk lære af det ...

jeg ville bare købe et org. Nokia headset med, da børn ikke har godt af at
få mobilen alt for tæt på hovedet

--
Johnny [ 2000 Frb. ]
--------