Problem med Asus A7N8X Deluxe
Fra : Reno Raines

Dato : 22-08-04 11:25

Hej gruppe
Har et problem med ovenstående mobo. Problemet ligger i at den
automatiske temperatursikkerhed (C.O.P.) slukker computeren hvis jeg
monterer kabinetsiden. Den tror nemlig at temperaturen bliver for høj.
Hvis jeg aflæser temperaturen inde i BIOS står der ca. CPU temp omkring
67 grader, hvis jeg aflæser den fra Asus Probe inde i Windows siger den
47 grader! Min køler burde bestemt være potent nok så jeg tror
sidstnævnte temp. er den reele. Forslag?

Asus A7N8X Deluxe med AMD 3000+ FSB 400. Bios version 1008.

MVH

RR

Fra : Laziter [9440]

Dato : 22-08-04 11:34

"Reno Raines" <No.Mails@For.Me> skrev i en meddelelse
> [...]
> 47 grader! Min køler burde bestemt være potent nok så jeg tror
> sidstnævnte temp. er den reele. Forslag?

Aflæser Asus Probe ikke direkte fra BIOS?
Prøv evt. at sætte temperaturen lidt højere i BIOS så den ikke slukker alt
for tidligt (80 grader burde være sikkert nok).
Det er heller ikke altid nok at køleren er potent nok, der skal også være
god luftgennemstrømning så den varme luft ikke ophobes inde i kabinettet.
Tjek også om din køler er korrekt monteret og at du ikke har brugt alt for
meget kølepasta (eller for lidt for den sags skyld).

Mvh
Benjamin

Fra : Reno Raines

Dato : 22-08-04 11:44

> [...]
for
> meget kølepasta (eller for lidt for den sags skyld).

Tak for svaret. Jo, jeg troede også at Asus Probe aflæste i BIOS, men
der er bare 20graders difference! Har også forsøgte at aflæse med et 3.
program (NVidia System utility) og dette program rapporterer samme
temperatur som Asus Probe. Køler burde altså være potent nok, der er
ikke brugt for meget kølepasta og der er ligeledes en kabinetblæser.
Hvor kan man indstille temperaturen for hvornår computeren skal lukke
ned?

MVH

RR

Fra : Laziter [9440]

Dato : 22-08-04 12:29

> [...]

> temperatur som Asus Probe. Køler burde altså være potent nok, der er
> ikke brugt for meget kølepasta og der er ligeledes en kabinetblæser.
Tjo så burde der jo ikke være nogen problemer der.

> Hvor kan man indstille temperaturen for hvornår computeren skal lukke
> ned?

Det gør du i BIOS under PC Health et-eller.andet (det hedder det i min
BIOS).
Der kan du indstille Shutdown temperature.

Mvh
Benjamin

Fra : jc

Dato : 22-08-04 13:19

"Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSmailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Mvh
> Benjamin
>
> Prøv at gå ind i hardware monitor i bios setup og slå
q- fancontroller fra.

jc

Fra : Reno Raines

Dato : 22-08-04 13:53

> q- fancontroller fra.

Er allerede gjort. Jeg kan dog ikke finde nogen steder hvor jeg kan
indstille shutdown-temperaturen.

MVH

RR

Fra : jc

Dato : 22-08-04 20:19

> Er allerede gjort. Jeg kan dog ikke finde nogen steder hvor jeg kan
> indstille shutdown-temperaturen.
>

> MVH
>
> RR
> Du har vendt køleren rigtigt?.
Ellers prøv at gå ind på dene side:
http://www.nforcershq.com/forum/viewforum.php?f=13

Fra : Reno Raines

Dato : 23-08-04 10:42

> Ellers prøv at gå ind på dene side:
> http://www.nforcershq.com/forum/viewforum.php?f=13

Ja, det er den. Jeg har haft køleren af og givet den lidt ekstra
kølepasta og det ser faktisk ud til at BIOS'ens temperatur-rapportering
nu siger lavere..

MVH

RR

Fra : Yetta Jensen-Suaris

Dato : 27-08-04 09:50

Prøv at sætte køleren på cpuen igen med den rigtig Artic Silver
grease og uden at flytte kølenren rundt på cpuen, da der kan opstå
luft lommer der forindrer varmfjernelse.