Vedr.: DAT
Fra : Ann Nielsen

Dato : 22-08-04 10:44

Hej.

Jeg er meget interesseret i at vide mere om hunde især, og har læst om
Dyreadfærdsterapeut uddannelsen. Og så tænkte jeg om der er nogle
hundeelskere herinde der har været igennem den uddannelse eller kender lidt
til den?

Er der nogle her som har været til en dyreadfærdsterapeut med deres dyr? Og
blev det bedre, værre?

Mvh.

Ann Nielsen

Fra : Pia Nave

Dato : 22-08-04 17:00

Ann Nielsen wrote:
> [...]
> Dyreadfærdsterapeut uddannelsen. Og så tænkte jeg om der er nogle
> hundeelskere herinde der har været igennem den uddannelse eller kender lidt

Hej Ann

Prøv at kigge lidt mere her: http://www.etologi.dk/DATuddannelsen.htm

Jeg har selv for et par år siden fået tilsendt noget materiale om
uddannelsen, og min hensigt var da også at begynde på den.
I stedet valgte jeg at tage min HF på VUC, og prøver at blive optaget på
veterinærsygeplejerskeudd., men vil samtidig gerne have speciale i adfærd.
DAT-udd. var simpelthen for dyr, samtidig er den nemlig ikke er SU
berettiget - desværre!!! For den lyder nemlig rigtig spændende og lige
efter mit hovede

Hov forresten, på Etologisk Insitut har de vist også bare enkelte
kurser, bl.a. i klikkertræning oma.

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : Ann Nielsen

Dato : 22-08-04 23:51

> [...]
> efter mit hovede
>
> Hov forresten, på Etologisk Insitut har de vist også bare enkelte

Hej Pia.

Tak for tippet, dog har jeg kigget på den side og fået materiale. Det ser ud
til at man "kun" får SU og det kommer jeg ikke langt med som 28 årig, med
villa, vovse og volvo (eller der omkring :). Derfor ville jeg høre om andre
der evt. havde været på en DAT uddannelse eller havde anden erfaring med det
:)

Mvh.

Ann Nielsen

Fra : Pia Nave

Dato : 23-08-04 15:15

Ann Nielsen wrote:

> [...]
> til at man "kun" får SU og det kommer jeg ikke langt med som 28 årig, med
> villa, vovse og volvo (eller der omkring :)

Hej igen

Er det ikke kun HF-delen der er SU-berretiget? Jeg mener bestemt ikke at
resten er.....med mindre den selvfølgelig er blevet statsgodkendt siden
jeg undersøgte sagen
Nu ved jeg godt, at der er forskel på folk (heldigvis), men jeg er også
28 år med villa, volvo (Ford) og vovhund (dvs. vovhund=4 misser), og jeg
har levet af SU de sidste 2 år.....så det _kan_ såmænd lade sig
gøre.....selvom det er mindre ønskværdigt

Jeg ville ønske jeg kunne hjælpe dig noget mere.....men i al fald held
og lykke
(Du må gerne lige melde tilbage hvis du finder flere spændende
informationer - evt. pr. privat e-mail, så vi ikke 'forstyrer' NG'en her
med vores (efterhånden) lidt OT-tråd )

--
Mvh. Pia og 4-kløveret