Hvilken compiler?
Fra : John Vedsegaard

Dato : 22-08-04 10:30

Jeg skal til at lære C++, er der en fornuftig freeware compiler i kan
anbefale?

John

Fra : Mads Jensen

Dato : 22-08-04 10:48

John Vedsegaard wrote:
> Jeg skal til at lære C++, er der en fornuftig freeware compiler i kan
> anbefale?

MingW, som du kan få fra www.bloodshed.net med en editor/IDE.

mvh.
Mads
--
Mads Jensen - http://www.ddfr.dk
I have not got a suspicious email!

A: Top answers
Q: What's the most annoying thing on UseNet ?

Fra : Mogens Hansen

Dato : 22-08-04 11:07

"John Vedsegaard" <nyhedsgrupper.sparm@loveletters.dk> wrote:
> Jeg skal til at lære C++, er der en fornuftig freeware compiler i kan
> anbefale?

Hvilken platform skal det køre på ?

Du skal sørge for at få en forholdsvis moderne compiler, hvilket er de
fleste er.

På MS-Windows platformen er der flere gode bud.
Både Microsoft og Borland har en gratis version af deres kommandolinie
compilere, som kan downloades. Begge er glimrende til at lære fra, men
Microsofts er den nyeste og den som implementerer sproget bedst.
gcc 3.x compilere er et glimrende bud på en god compiler.
Mingw indeholder en gcc 3.3.1 compiler.

På Linux platformen er gcc compileren typisk installeret.
KDevelop er et udemærket integreret miljø til denne compiler.
Derudover findes der en gratis version af Intel C++ for Linux som er
glimrende, og Borland har en gratis udgave af Kylix 3 for C++.

Der er sikkert flere udemærkede bud.

Som du kan se er der mange at vælge imellem, og for at lære C++ spiller det
ikke den store rolle hvilken man vælger - et C++ program kan typisk
oversættes med dem alle.

Det er langt vigtigere hviken kilde man bruger til at lære C++ fra - der
findes mange gode, men desværre endnu flere dårlige.
Hvilken bog eller lignende har du tænkt at bruge ?

En af de bedste introduktioner til moderne C++, som viser mange gode
eksempler på nyttige programmer, der ikke er sværere end de behøver at være
er bogen
Accelerated C++, Practical Programming by Example
Andrew Koenig, Barbara E. Moo
ISBN 0-201-70353-X

Venlig hilsen

Mogens Hansen