IT/AV-budget på skolerne.
Fra : Zeki

Dato : 22-08-04 10:12

Jeg formoder, at det svinger meget fra kommune til kommune. Selv inden for
kommunerne kan der være stor forskel.

Da jeg ingen fornemmelse har for hvad der modtages i andre kommuner - dvs
halv- eller helårligt budget excl ekstrabevillinger - end min egen (mellem
50.000 og 80.000 pr skoleår), kaster jeg spørgsmålet ud (til andre
IT-ansvarlige) i dette forum.

IT/AV-budgettet forstås som en udgift til alt - lige fra kabler, tomme
videobånd, mus, videokameraer, monitorer osv.
Ektrabevillinger er f.eks når det tidligere centralt inkøbte udstyr bliver
forældet og skal udskiftes (f.eks fem år gamle computere).

Mvh Zeki

Fra : Cantona

Dato : 22-08-04 11:11

Det er jo overordentligt svært at svare på, og dermed sammenligne - et
parameter i den dialog må jo også være antallet af terroister på skolen
(læs: elever og lærere)

Jeg har båre AV og IT hos os, og det er skruet sådan sammen at der er en
lokalt AV budget på 35000 kr der skal dække alt fra forbrugsstoffer over
reperationer til ny indkøb af diverse agregater. Så er der afsat 30000 kr
lokalt på skolen til IT der skal dække det sammen som ovenstående AV budget.
Derudover er der så afsat x-antal kroner fra kommunens side til indkøb af
nyt materiale på IT området.......dette budget er afhængigt af antallet af
elever, på vores skole 73000 i år - men desværre har kommunen netop grundet
spare hensyn halveret det igangværende budget, og ligeledes det kommende -
så vi er på kur......igen.

Gæt selv kommunen......syd for København er et lille hint?

En anden ting der kunne være interessant er at høre om andres IT og AV
arbejdsopgaver, og deres deraf følgende time tildeling - den er vel omtrent
lige så forskellig som den økonomiske tildeling.

Mvh

KL

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 23-08-04 15:10

"Cantona" <kim_ludvig(fjerndenneparantes)@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:41287146$0$217$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Det er jo overordentligt svært at svare på, og dermed sammenligne - et
> parameter i den dialog må jo også være antallet af terroister på
skolen
> (læs: elever og lærere)

Jeg har været it-ansvarlig på en skole i København -årligt budget til
vedligeholdelse:_ 5000 kr. - merbevilling var næsten umulig.

IT-satsningen hos kommunen var dog undtaget -det afhang om skolen mente
de havde råd til det. Det havde den som regel ikke.
--
ahw