Råd søges ang. ny PC
Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 21-08-04 23:29

Hej NG,

P.g.a. spil som Doom 3, Far Cry, Half-Life 2 o.s.v. ønsker jeg at opgradere
hele min computer.

Jeg har fundet frem til nedenstående og håber at kunne få nogle råd med på
vejen inden køb.

Link:
www.tyranno.dk/files/ny_pc.jpg

Jeg mangler et kabinet til den nye PC, men synes lige netop det område
virker som en jungle. Jeg vil gerne have et pænt kabinet med tilhørende PSU,
så jeg ikke skal ud og investere i sådan en også.

Har desuden valgt kun at købe en DVD-brænder og ikke også et almindelig
DVD-drev. Jeg antager, at DVD-brænderen vil blive håbløs forældet inden den
bliver slidt - derfor intet DVD-drev.

Hvad synes I? Vil systemet kunne fungere sammen eller burde jeg foretage
nogle ændringer?

Mange tak!

/Glenn
(Remove "NOSPAM" in my e-mail to reply.)

Fra : Henrik Petersen

Dato : 22-08-04 00:01

hej glenn

kabinet, der ville jeg vælge et Antec LifeStyle SONATA - Kabinet -
miditower - ATX - sort - strømforsyning 380 Watt til 999 hos
multimediaworld.dk det er virkeligt lækkert.

henrik

Fra : -=Madsen=-

Dato : 22-08-04 01:08

<------------------------->
> [...]
opgradere
> hele min computer.
>
> Hvad synes I? Vil systemet kunne fungere sammen eller burde jeg foretage

<----------------------->
Med de spil du nævner ville jeg droppe det dyre lydkort
(onboard lydkort er utrolig gode i dag)
og bruge de penge på et bedre grafikkort for eks. et
Geforce 6800GT eller et af de nye ATI kort

Fra : Thomas Hansen

Dato : 22-08-04 06:35

On Sun, 22 Aug 2004 00:29:05 +0200, Glenn Rasmussen
<tyrannorex@NOSPAMhotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Har desuden valgt kun at købe en DVD-brænder og ikke også et almindelig
> DVD-drev. Jeg antager, at DVD-brænderen vil blive håbløs forældet inden
Fint. jeg gør det samme. Eneste prbler er når man skal copiere en cd/dvd
så tager det lidt længere tid fordi man først skal lave et image på
harddisken.

> Hvad synes I? Vil systemet kunne fungere sammen eller burde jeg foretage
> nogle ændringer?
Har du noget at bruge det dyre lydkort til? Amatør musiker måske? Ellers
syntes jeg det er ALT for mange penge at bruge på et lydkort til en spille
pc. De penge er bedre brugt på et hurtigere grafikkort.

Dit valg af kabinet kommer an på flere ting. Dine planer for senere
opgradering? bliver det flytter meget rundt til LAN? Er du til lys og
andet gejl?

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 22-08-04 11:04

Hej Thomas,

> Har du noget at bruge det dyre lydkort til? Amatør musiker måske?
> Ellers syntes jeg det er ALT for mange penge at bruge på et lydkort
> til en spille pc. De penge er bedre brugt på et hurtigere grafikkort.

Jeg er skam ikke amatørmusiker, men kunne godt tænke mig en fjernbetjening
plus frontpartiet - kan dog godt se, at det er mange penge for et lydkort.

> Dit valg af kabinet kommer an på flere ting. Dine planer for senere
> opgradering? bliver det flytter meget rundt til LAN? Er du til lys og
> andet gejl?

Jeg har p.t. et maxi-tower og er utrolig glad for den megen plads jeg har at
arbejde med - PC'en bliver ikke flyttet meget rundt.

Min nuværende PC er casemoddet, men det har jeg ikke interesse i denne
gang - vil hellere bruge pengene på bedre hardware.

Kabinettet behøver ikke at være superflot. Hvis den bliver stilfuld og
diskret eller bare ganske anonym vil være helt fint - det vigtigste er
funktionalitet!

Fra : Casper Bang

Dato : 22-08-04 12:46

> [...]
PSU,
> så jeg ikke skal ud og investere i sådan en også.

Jeg har følgende:
som jeg er meget tilfreds med! Det er samtidig meget billigt. Kvaliteten er
efter min smag rigtigt god!

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 22-08-04 13:17

NG,

> Jeg har fundet frem til nedenstående og håber at kunne få nogle råd med på
> vejen inden køb.
>
> Link:
> www.tyranno.dk/files/ny_pc.jpg

Efter jeg har læst jeres indlæg har jeg opdateret min indkøbsliste så den
ser således ud...

Link:
www.tyranno.dk/files/ny_pc_02.jpg

Grafikkortet er helt klart prismæssigt et overkill for mig og jeg skal helt
sikkert have fundet mig et andet og billigere et.

Der skulle på et tidspunkt udkommer et neddroslet GeForce 6600 til
PCI-express til en pris på ca. 1800 DKK. Den kunne jeg godt tænke mig, men
desværre er der endnu ikke mange bundkorts der understøtter PCI-express og
endnu er det nævnte kort ikke kommet ud i butikkerne.

Fra : Anders Lund

Dato : 22-08-04 13:45

Glenn Rasmussen wrote:

> Der skulle på et tidspunkt udkommer et neddroslet GeForce 6600 til

Spørgsmålet er bare om det så kan betale sig... Om der ikke er et
"ældre" chipsæt, som der kan levere mere til samme eller en billigere pris.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Leony

Dato : 22-08-04 14:17

> Grafikkortet er helt klart prismæssigt et overkill for mig og jeg
> skal helt sikkert have fundet mig et andet og billigere et.

Hvorfor ikke læse lidt i grafikkorts-gruppen.
Der kan du garanteret få hjælp til at finde det helt rigtige grafikkort.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Leony

Dato : 22-08-04 14:18

> [...]

> virker som en jungle. Jeg vil gerne have et pænt kabinet med
> tilhørende PSU, så jeg ikke skal ud og investere i sådan en også.

Chieftec laver rigtig gode kabinetter.
Deres medfølgende strømforsyninger er heller ikke tossede.