kan ikke pinge
Fra : Poul Grib

Dato : 21-08-04 20:47

Hej

Jeg har Windows XP Pro og Linux på hver sin maskine forbundet i et
netværk. Dette har tidligere fungeret upåklageligt, men efter at have
geninstalleret XP er der problemer. Jeg kan ikke pinge min
Windows-maskine, men godt localhost, ligeså kan jeg pinge min
linux-maskine på IP-adressen, men jeg kan ikke pinge Windows fra
Linux. Der er to netværkskort i begge maskiner. Netkortet (Realtek
8130) på Windows fungerer, idet jeg har byttet om på de to
forbindelser for at komme ud på internettet, hvilket jeg kan uden
problemer, men det andet kort (integreret Intel på bundkortet) giver
samme problemer. Jeg har kørt ipconfig og tilsyneladende står den
rigtige ipadresse der.

Hvem kender problemet og hvordan det skal løses?

Poul

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-08-04 20:52

"Poul Grib (slet SJDCI)" <joker@SJDCIpg14.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> rigtige ipadresse der.
>
> Hvem kender problemet og hvordan det skal løses?

ja tjek om XP´s firewall er slået til, hvilken den nok er... Den findes ved
at kigge under egenskaber for netværksforbindelsen.. Firewall´en aktiveres
automatisk ved valg af bestemte ting i netværksguiden.

Fra : Poul Grib

Dato : 21-08-04 21:44

Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev:
> [...]
>til, hvilken den nok er... Den findes ved
>at kigge under egenskaber for
>netværksforbindelsen.. Firewall´en aktiveres

Firewall'en er ikke slået til, men Norton Internet Security er.
Netværket er først forsøgt etableret efter installation af Norton.