3 XP PCer i lokalnet
Fra : Jacob Saksvold Morte~

Dato : 21-08-04 20:31

Hej

Jeg har altid haft noget døj med at få mine 3 win XP maskiner til at se
hindanden pp mit lokalnet. De er forbundet til en Router med 4 ports switch
og kan alle komme på internet med protokollen TCP/IP installeret.
De kan derimod ikke se hinanden. Jeg har så installeret netBEUI og det har
hjulpet.

Nu har jeg så lige ominstalleret en af pc'erne ov forsøgte igen med blot
TCP/IP, men nej, det virker ikke.

Er det ikke muligt at få det til at virke med blot TCP/IP ?

Mvh. Jacob

Fra : Carsten Davidsen

Dato : 21-08-04 21:04

Hej Jacob

Jo, det er muligt med TCP/IP.
Kan du pinge de andre computer.

Gør det sådan
klik på start , kør - skriv cmd og tryk enter
Nu kommer et sort windue op.
skriv ipconfig tryk på enter, noter IP adressen ned. Gør dette på alle
computer.

skriv nu ping xxx.xxx.xxx.xxx = IP ADRESS som du noterede og tryk enter.
gør dette med de to andres computeres IP ADDRESSE.

svarer de med Reply from xxx.xxx.xxx.xxx , så kan de se hianden.

Skriv lige resultatet her i gruppe så ser vi videre på det.

CD

Fra : Jacob Saksvold Morte~

Dato : 21-08-04 21:40

Lidt flere oplysninger

Alle ipadresser er sat manuelt
Alle pc'er kører Norton Internet Security 2002

PC1
IP = 192.168.2.150
Kan pinge PC2 på ip, men ikke på navn
Kan ikke pinge PC3

PC2
IP = 192.168.2.151
Kan ikke pinge PC1
Kan ikke pinge PC3

PC3
IP = 192.168.2.152
Kan ikke pinge PC1

Fra : Jacob Saksvold Morte~

Dato : 22-08-04 13:01

Hej

Så er problemet løst

Det var lige opsætningen af Norton Internet Security 2003. Jeg skulle
tilføje lokalnet ipadresser til "Home Networking"

Mvh. Jacob

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 22-08-04 16:46

In article <41288af4$0$185$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Jacob Saksvold Mortensen wrote:
> Hej
>
> Så er problemet løst
>
> Det var lige opsætningen af Norton Internet Security 2003. Jeg skulle
> tilføje lokalnet ipadresser til "Home Networking"

Har du en router foran ? I så fald er en personlig firewall
ikke besværet værd. De giver besvær, og har ikke nogen væsentlig
effekt.

Det vigtigste er at holde maskinen patchet, og opdrage brugeren.
Helst lære brugeren at bruge noget andet end Internet Explorer.

Fastnet - IP telefoni: 5 kr/md Se http://www.misumi.dk