Pige gruppevoldtaget af familien
Fra : Bo Kaspersen

Dato : 21-08-04 17:07

Pige gruppevoldtaget af familien

Den største sexskandale i amish-sektens historie udspiller sig
lige nu i en amerikansk retssal

Karen Seneca - 17:48 - 20. aug. 2004

20-årige Mary Byler fra amish-sekten i USA har ene kvinde skabt
røre i sektens gammeldags samfund.

Mary Byler meldte i sin tid sin adskillige familie til politiet
efter en barndom fuld af voldtægter, seksuelle misbrug og ydmygelser. I går
vandt hun over den bror, som voldtog hende første gang, da hun var otte og
han selv 12 år.

Mary Bylers bror Eli blev i går idømt otte års fængsel, men han
er ikke den eneste gerningsmand i denne bizarre historie.

- Jeg blev misbrugt af min far, da jeg var tre, og fra jeg var
seks-syv år gammel blev jeg den ene dag efter den anden udsat for
gruppevoldtægt af mine fætre og brødre. Og når jeg fortalte min mor om det,
sagde hun, at hvis jeg havde bedt mere og kæmpet mere imod, ville de ting
aldrig have sket, siger Mary Byler til Star Tribune.

Efter dommen var blevet læst op i retten, henvendte Mary sig
direkte til sin bror.

- Eli, jeg håber, at du stadig kan høre mine skrig i dine
mareridt. Du var min bror, du skulle have beskyttet mig, men du voldtog mig.

Marys to andre brødre er også blevet idømt fængselsstraf for
sexovergreb blandt andet på en seks-årig pige. Marys far er død, men
stedfaderen tog over efter ham og voldtog regelmæssigt sin steddatter. Både
han og Marys mor har fået domme i sagen.

Det var da broren David fik sin dom, at Mary besluttede sig for
at gå til politiet og fortælle om sin miserable barndom i amish-sekten.
Siden har hun meldt sig ud af det gammeldags samfund og ind i den virkelige
verden, hvor hun arbejder på et hospital og har en kæreste.

____________________

Hvad _er_ det for en verden vi lever i? - ikke bare brødrene, fætrene
og stedfaderen, men også faderen selv og så gud hjælpe mig en mor der
ignorere hvad der sker. Jeg håber virkelig virkelig ikke at en historie som
denne er sand, men hvis det reelt er sket håber jeg virkelig at Helvede
reelt eksisterer for de der har syndet og at fængselsopholdet indtil da vil
blive så pinefuldt som muligt.

Hvad er det der driver de svin til at gøre det de har gjort, det kan
da umulig være sexdriften?

Fra : sniper_Nolight

Dato : 21-08-04 19:19

> Hvad er det der driver de svin til at gøre det de har gjort, det kan
> da umulig være sexdriften?

det er så langt ude hvad der foregår i verden at man tiltider ikke kan
begribe det - stakkels pige.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Mette

Dato : 22-08-04 08:11

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> det er så langt ude hvad der foregår i verden at man tiltider ikke kan
> begribe det - stakkels pige.
> --
> sniper_Nolight

Jeg tror det KAN skyldes, at de lever i et samfund uden for lands lov og
ret, i det 17. århundrede, hvor al seksualitet bliver undertrykt. Men
seksualiteten kan ikke undertrykkes og bliver derfor udlevet på de mest
afskyelige måder.
Mænd og kvinder fra andre familier omgås ikke, som f.eks. i vores verden, så
de eneste de kan få afløb med er med de nærmeste og med de forsvarsløse.
Klamt.
Et nærliggende spørgsmål er hvorfor katolske præster misbruger små drenge og
jeg tror også at svaret findes i, at man tror man kan undertrykke
seksualiteten, men ikke magter det og derfor kanaliserer disse drifter over
på tiltrækning af dem, der er nærmest - kordrenge osv...

Fra : Holst

Dato : 22-08-04 09:08

Mette wrote:

> [...]
> seksualiteten, men ikke magter det og derfor kanaliserer disse drifter over
> på tiltrækning af dem, der er nærmest - kordrenge osv...

Ja, man du kan jo også spørge, hvorfor lignende ting sker her i dagens
Danmark i det 21. århundrede, hvor seksualiteten ikke er undertrykt som
et i amerikansk amishsamfund. Kig blot i aviserne og læs og voldtægter
og overgreb i Danmark, også inden for hjemmets fire vægge. Jeg tror
desværre ikke, at det gør den store forskel om det er et amishsamfund i
USA eller et villakvarter uden for København. Der er brodne kar alle steder.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 22-08-04 09:18

Jeg tror
desværre ikke, at det gør den store forskel om det er et amishsamfund i
USA eller et villakvarter uden for København. Der er brodne kar alle steder.

der foregår uhyrlige ting bag folks lukkede døre alle steder - både mht.
sex, men bestemt osse vold. Uhyggelig tanke.

Fra : vadmand

Dato : 22-08-04 10:22

"Holst" <newsaug04@shelter.dk> skrev i en meddelelse
i dagens
Danmark i det 21. århundrede, hvor seksualiteten ikke er undertrykt

Den var ny!

Per V.

Fra : Mette

Dato : 22-08-04 12:24

[...]

-

Naturligvis. Men når man tænker på systematiske overgreb indenfor en bestemt
kultur eller erhverv, så er det ikke så ofte at det forekommer i det "frie"
Danmark.

Fra : Holst

Dato : 22-08-04 12:46

Mette wrote:

> Naturligvis. Men når man tænker på systematiske overgreb indenfor en bestemt
> kultur eller erhverv, så er det ikke så ofte at det forekommer i det "frie"
> Danmark.

Forekommer det da tit i amishsamfundet?

Fra : Mette

Dato : 22-08-04 14:07

Mette wrote:

> [...]
bestemt
> kultur eller erhverv, så er det ikke så ofte at det forekommer i det

Ifølge den sag, der omtales - så ja. Efter lidt research på nettet, er det
ikke den eneste sørgelige sag.

Fra : Holst

Dato : 22-08-04 14:18

Mette wrote:

> Ifølge den sag, der omtales - så ja. Efter lidt research på nettet, er det
> ikke den eneste sørgelige sag.

Men forekommer det da oftere der end i vores "moderne" samfund?

Jeg er ikke i tvivl om, at der er flere sager end den omtalte. Men her i
Dammark er der jo desværre også utallige sager.

Fra : vadmand

Dato : 22-08-04 22:19

"Holst" <newsaug04@shelter.dk> skrev i en meddelelse

Jeg er ikke i tvivl om, at der er flere sager end den omtalte. Men her i
Dammark er der jo desværre også utallige sager.

"Utallige" er nu nok så meget sagt, hvis det er gruppevoldtægt, du mener.

Per V.

Fra : Mel A

Dato : 23-08-04 17:12

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote in message

> [...]
> Dammark er der jo desværre også utallige sager.
>
> "Utallige" er nu nok så meget sagt, hvis det er gruppevoldtægt, du mener.

Jeg vil nu gøre opmærksom på, at man jo slet ikke kender det korrekte antal
voldtæger/gruppevoldtægter da der er mange der aldrig når ud i medierne,
hvis de da overhovedet når ud i dagslys.

Jeg er desværre en af disse. Nogle fyre på 17-19 år som var mine venner
(troede jeg) da jeg var 18 år og stadig jomfru. Min sag er aldrig kommet for
politiet for øre, for jeg troede i 7 år det var min skyld. Da jeg pludselig
så den ene af dem igen 7 år efter, var jeg klar til at snakke om det. Da var
det forsendt. Ord mod ord. Ingen kan bevise noget. Politiet ville slet ikke
have noget med så gammel en sag at gøre, når jeg intet kunne bevise. Derfor
er min en af de mange sager der ikke er registreret.

Frygtelig sag, den der startede denne tråd. Stakkels pige. For hun
nogensinde et godt liv? Stakkels samfund. Hvad skal de dog gøre for at undgå
det? Det er faktisk meget alm inden for religiøse bevægelser, at nogle
forgriber sig. Føj

Mvh Mel A

Fra : vadmand

Dato : 23-08-04 18:26

"Mel A" <melanie@_slettes_dinven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
undgå
> det? Det er faktisk meget alm inden for religiøse bevægelser, at nogle

Jeg benægter jo ikke, at det sker. Opponerede blot mod ordet "utallige." Og
jeg er da sikker på, at fundamentalistisk religiøs sexundertrykkelse virker
fremmende for den slags - inden for alle religioner.

Per v.