hjælp hvors Datte skal på efterdskole på F~
Fra : KsK

Dato : 21-08-04 16:16

hej alle!
Vores datter skal flytte på efterskole på fredag ( vi har lige fået plads )
og vi er bange for at glemme ting i sidste øjeblik som er gode for hende at
have med.
Har i nogle råd om, hvad vi skal huske at pakke eller give hende med, så
ville vi være mægtige glade for at få
lidt hjælp.

Vi har selvfølgelig pakket hendes tøj og tandbørste, men hvad mere skal hun
have med.

med Venlig hilsen Maria `s mor og far

Fra : Inger Pedersen

Dato : 21-08-04 16:30

"KsK" <kskc2@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Vores datter skal flytte på efterskole på fredag ( vi har lige fået
plads )

Til lykke!

> [...]
at
> have med.
> Har i nogle råd om, hvad vi skal huske at pakke eller give hende med, så

Det er lidt svært at sige generelt - det afhænger jo af, om det er en skole,
hvor f.eks. ridning er i højsædet, eller om de satser på idræt eller skak

Har I ikke fået en liste fra skolen med de ting, eleverne har brug for?

Men hvis der mangler noget, så bare tag det roligt.
De unge mennesker dør jo ikke af sult, og de låner af hinanden i en grad, så
det er håbløst at finde ud af, "hvis der er hvemses" ved skoleårets
slutning.

Og ellers: ring da til skolen på mandag.
Held og lykke med det, der sandsynligvis bliver det bedste år i hendes
ungdom.

Hilsen Inger

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 21-08-04 17:09

On Sat, 21 Aug 2004 17:15:32 +0200, KsK wrote:

> Vi har selvfølgelig pakket hendes tøj og tandbørste, men hvad mere skal hun
> have med.

Øhh, kondomer?
Sengetøj er nok også en god ide. Svjh foregik der også noget der
kaldtes "undervisning" hvor det forventedes af en at man skrev noget en
gang imellem, så en blyant vil nok også være en god ide.

--
MVH
osv...

Fra : Anny

Dato : 21-08-04 21:54

Begge vore børn har nydt at have bedroller med - det giver lidt ekstra
plads. Ellers er det også en god ide med en form for vasketøjskurv.
Med venlig hilsen Langdal

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 22-08-04 01:27

KsK wrote:
> hej alle!

hej Marias forældre ;)

> Vores datter skal flytte på efterskole på fredag ( vi har lige fået
> plads )

tillykke med det ;) det kan potientelt blive nogle af de bedste år i hendes
liv ;)

> [...]
> så ville vi være mægtige glade for at få lidt hjælp.
>
> Vi har selvfølgelig pakket hendes tøj og tandbørste, men hvad mere

hmmm..... tøj og personlige plejeprodukter siger sig selv (shampoo, makeup
og lignende, alt hun bruger dagligt eller bare semidagligt)
evt dyne, pude og sengetøj, nogle skoler udleverer dyner, men nogle gør
ikke.... det skal i næsten spørge skolen om....
plakater og pyntegenstande til værelset er en god ide... det er rart at have
lidt af "hjem" med når man skal sove hjemmefra..... evt bamser til pynt.....
tape til at hænge plakater op med (eller "tyggegummi" mange skoler er ikke
så glade for tegnestifter i væggene, nogle har dog lister sat op til
samme..)
evt en elkedel eller kaffemaskine og krus hertil, hvis hun drikker varme
drikke..... og naturligvis noget at fylde i det....
et par glas og måske et enkelt sæt bestik og en enkelt tallerken og en skål
til at have på værelset (det er rart at have til en mellemmad eller
slik/sodavand hvis man har handlet i kiosken)
en rulle kiks eller andet som er nemt at have til snack (mariekiks i te var
et hit da jeg gik på efterskole for omkring 15 år siden (ARRRRGH) )
opvaskemiddel ( i rejsestørrelse evt) og en svamp og et viskestykke....
almindeligt skolegrej, som penalhus og blyanter og sådan..... evt en
holderting til at stille på skrivebordet (som de fleste efterskoleværelser
indeholder)
lommepenge (et STORT must*G*)
mønter til mønttelefon (sådan en må der næsten være hun skal benytte, eller
kort hvis det er sådan en de har)

derudover sker der ikke så meget ved at hun kun har det mest essentielle med
den første uge.... man kan jo altid fylde bilen med alt det hun kommer i
tanken om undervejs når hun skal afsted efter sin første hjemmeweekend.....

bare husk at gennemgå de ting i pakker minutiøst...... tænk i retningen af
"hvad skal jeg bruge til den genstand før den fungerer", og sørg for at
pakke det med ;) feks en kaffemaskine ~ hvad skal jeg huske ~ kaffe,
kaffefiltre, krus, sukker, langtidsholdbar flødepulver.
get the idea? ;)

--
Knus, Sabina
*der selv husker sine 3 år på efterskole som de bedste i hele sin skoletid*

Fra : Mette

Dato : 22-08-04 08:07

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Knus, Sabina
> *der selv husker sine 3 år på efterskole som de bedste i hele sin
skoletid*

Me too

Jeg prøver at komme i tanke om noget Sabina ikke har nævnt i sin rigtigt
gode liste.

- Sovepose - lommelygte (nogle steder tager man på intro-tur i starten).
- Cykel, hvis der er langt til den nærmeste kiosk (Men regn ikke med at den
ligner sig selv om et år
- Musik-anlæg/radio/CD'er - hvis hun har (lyst). Jeg overlevede fint uden,
skal lige siges.
- Personlige pynte genstande hjemmefra
- Familiealbum/billeder - godt at vise til de nye venner og godt, når man
længes lidt hjem.
- KAMERA!
- Postkort, Papir, konvolutter og frimærker (OK, jeg ved at man i dag kan
sende emails - det kunne man ikke for suk..13 år siden...)
- Gummistøvler - nattøj
- Stearinlys og stager
- En enkelt plante, der er vissen om 14 dage..hehe

Når I pakker, så tænk på, at hun faktisk flytter hjemmefra og det eneste der
er der når hun kommer er en seng, madras, skab og skrivebord. Og det skal
helst være så hjem-agtigt som muligt med det samme, så hun føler sig godt
tilpas og hjemme.

Og GLÆD jer - det bliver fantastisk!!

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 22-08-04 11:47

Mette wrote:
> Jeg prøver at komme i tanke om noget Sabina ikke har nævnt i sin
> rigtigt gode liste.
>
> - Sovepose - lommelygte (nogle steder tager man på intro-tur i
> starten).

ja ;) men det må skolen vel næsten informere om?

> - Cykel, hvis der er langt til den nærmeste kiosk (Men regn ikke med
> at den ligner sig selv om et år

heh, det havde jeg ikke brug for i sin tid, så den tænkte jeg slet ikke
på...

> - Musik-anlæg/radio/CD'er - hvis hun har (lyst). Jeg overlevede fint
> uden, skal lige siges.

den kom jeg i tanken om her engang i nat mens jeg lå i min seng*G* jeg
klarede mig dog også fint uden men kun fordi hende jeg delte værelse med
havde sin ned ;)

> - Personlige pynte genstande hjemmefra
> - Familiealbum/billeder - godt at vise til de nye venner og godt, når
> man længes lidt hjem.

jeg vil sige, ikke for mange, men bare så man kan vise familien lidt
frem...... det kan jo være en smule pinligt at have billeder af mor og far
hængene når man er teenager og gerne vil være selvstændig.... men et lille
album med de mest nødvendige og ønskværdige til at have i skuffen eler
skabet er genialt ;)

> - KAMERA!

ja, men ikke det store dyre kamera..... man kan ikke garantere for
behandlingen af det og udlån er næsten en garanti ;)

> - Postkort, Papir, konvolutter og frimærker (OK, jeg ved at man i
> dag kan sende emails - det kunne man ikke for suk..13 år siden...)

hehe, ja puha......

> - Gummistøvler - nattøj
> - Stearinlys og stager

enig enig enig..... husker tydeligt hvor hyggeligt det er sådan en kold
vinteraften at sidde på værelset med masser af starinlys, te og chips og
bare tøsesnakke ind til lights out ;)

> - En enkelt plante, der er vissen om 14 dage..hehe

*LOL*

> [...]
> skrivebord. Og det skal helst være så hjem-agtigt som muligt med det
> samme, så hun føler sig godt tilpas og hjemme.

netop!!

> Og GLÆD jer - det bliver fantastisk!!

jeg kender faktisk ikke nogen der ikke betragter efterskolen som noget af
det fedeste der er sket ;) altså..... jo mig selv det første år*G* men de
sidste to (på samme skole) var fantastiske.......

--
Knus, Sabina
Jeg har en skøn somalihunkat der savner et nyt hjem.... send mig en

Fra : Jane

Dato : 22-08-04 11:05

KsK skrev i <news:41276718$0$245$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>:

> Vi har selvfølgelig pakket hendes tøj og tandbørste, men hvad mere
> skal hun have med.

- en god lampe at læse lektier ved?

Men fra min tid på efterskole husker jeg at vi var ikke
så meget på værelserne som vi var hos hinanden og udenfor
det er ikke nødvendigt at overfylde værelset med ragelse,
da hun ikke kommer til at "hænge" der ligesom hvis hun var
hjemme hos mor & far. Hun render garanteret rundt hos de
andre veninder og fjoller og har mange gode oplevelser at
fortælle jer om når hun gider komme hjem på besøg igen

Jane - var tre år på efterskole
--
æbleskrog.dk
xn--bleskrog-i0a.dk

Fra : Mette

Dato : 22-08-04 12:26

"Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> skrev i en meddelelse

> [...]
> andre veninder og fjoller og har mange gode oplevelser at
> fortælle jer om når hun gider komme hjem på besøg igen

Ja..helt klart...men som jeg husker det var vi meget på værelser (hinandens)
om aftenen, i weekenden ved vintertide osv...Det var rå-hygge. Og til jul
pyntede vi alle vores værelser

Fra : Charlotte Jensen

Dato : 18-11-04 18:41

On 21/08/04 17:15, in article 41276718$0$245$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
"KsK" <kskc2@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> lidt hjælp.
>
> Vi har selvfølgelig pakket hendes tøj og tandbørste, men hvad mere skal hun

-En dagbog
-Billeder af familien
-penge
-mobiltelefon
-Musik cd´er
-ghettoblaster el.radio.
-Et spil kort/andre spil
-gode bøger
-brevpapir og frimærker
-lommelygte
-måske en god tryg bamse (hun kan jo vente med at pakke den ud..., mange af
de andre har også tøjdyr med, er min erfaring..)
-julepostkort med frimærker på

Er nogle forslag...

Held og lykke med projektet

Venlig hilsen

Charlotte

Fra : Charlotte Jensen

Dato : 18-11-04 21:38

On 18/11/04 18:40, in article BDC29D25.8B56%tullepost@paradis.dk, "Charlotte
Jensen" <tullepost@paradis.dk> wrote:

Øhh...har lige opdaget at mit svar da vist kommer et par postgange for sent
*S*