Fra ble til underbukser - Vil ikke :-(
Fra : K. Larseb

Dato : 21-08-04 14:31

Hej

Min lille datter er ved at lære at blive blefri og sådan rent tissemæssigt
går det forrygende. Hun går selv på potten og klare det hele selv.

Men når det gælder det store, så kniber det. Hun vil ikke lave og holder
derfor igen, men ondt i maven og forstoppelse til følge.

Det er godt nok lykkes en enkelt gang eller 2, hvor vi så har rost hende til
skyerne, hvorimod de gange det er sket i bukserne, har hun fået at vide, at
næste gang skal vi se om hun kan huske potten istedet. Altså ingen skældud.

I starten fik hun afføringsmiddel og en ambul op i møllen, når der var gået
et par dage, men det er jo ikke vejen frem. Derfor ville vi prøve med figne
juice, da vor læge anbefalede det som et godt alternativ. Men tøsen spytter
det ud og vil bestemt ikke drikke det ! ( Det lugter og smager faktisk også
forbavsende ringe )

Men hvad hulen gør vi nu ? - Hvordan har i andre kommet omkring skiftet fra
ble til bukser ?

Kim

Fra : Kim

Dato : 21-08-04 14:46

> Men hvad hulen gør vi nu ? - Hvordan har i andre kommet omkring skiftet
fra
> ble til bukser ?<

I skal bare vente, der er kun een der bestemmer hvornår tiden er til det og
det er jeres lille guldklump.
Men til trøst, havde vores knægt det på samme måde, mellem en uge og 14
dage, så fandt han ud af at han slap for ondt i maven, hvis han også lavede
stort på potten.

Kim

P.S. Ved svar via mail, fjernes XX fra mail adressen.

---
Udgående mails er kontrolleret af AVG.

Fra : karsten klaaby

Dato : 21-08-04 16:28

"Kim" <vildsiXX@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> fra

Min søn havde det på samme måde. Hun er simpelt hen ikke klar til at smide
bleen endnu, lad hende få bukseble på en tid endnu, så hun nemt kan komme
til at tisse på potten/wc, og så se om 4 mdr-½ år om det ikke går bedre der,
på den anden måde får hun for mange nederlag der kan sætte sig psykisk
(i.flg. min sundhedspl.). Dette er bare et godt råd, brug det eller lad
være: Vent.

MVH Pia

Fra : Michael S. Jensen

Dato : 21-08-04 19:33

Vores datter fik lov at få ble på når hun skulle skide. Det gjorde vi et
halvt års tid og så bad hun selv om at lave på toilettet.
Ingen problemer med det

Sifs mor

Fra : Lotte

Dato : 22-08-04 15:09

Hos os gik det utrolig nemt. Vores datter kom bare og sagde når hun skulle
lave stort eller småt. Men min veninde har haft problemer med hendes pige.
Løsningen blev at pigen kom og bad om at få ble på, og sad med den på på
toilettet. Efter en uges tid klippede mor hul i bleen og pigen blev stolt
som en pave da det sagde PLUP i kummen.

Hilsen Lotte