ad-aware installeret og ...?
Fra : Tove

Dato : 21-08-04 13:55

Hej
Efter råd har jeg nu hentet ad-aware og installeret. Men jeg er ikke helt
sikker på hvad jeg skal gøre med den. Skal jeg skanne manuelt? eller gør den
det automatisk? Jeg troede den lå og lurede i baggrunden men der er ingen
ikoner i taskbar. Så hvis nogen lige kunne guide mig lidt på vej vil jeg
blive så glad.
mvh
Tove

Fra : Tove

Dato : 21-08-04 13:58

Og i fortsættelse:
Jeg har skannet, og der en så en log hvor jeg kan slette det den har fundet.
Der var 12 items, skal jeg slette dem ukritisk? Jeg er jo ikke klar over om
det så er noget uskyldigt eller ej. Jeg er noget på glatis her. Så på
forhånd tak for al mulig hjælp.
mvh
Tove

Fra : Jesper Lund

Dato : 21-08-04 14:03

Tove <tvp@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> jo ikke klar over om det så er noget uskyldigt eller ej. Jeg er
> noget på glatis her. Så på forhånd tak for al mulig hjælp.

Du skal scanne manuelt, hvis det er gratis versionen.

Ang. sletning: jeg ville kigge på de enkelte items. Formentlig er det 12
"tracking cookies". Der sker ikke noget ved at slette dem (ligesom der
ikke sker noget ved at slette cookies generelt). På den anden side er de
ret harmløse, så det er et åbent spørgsmål om man gider. Hvis der står
"dialer" eller lignende, skal der gøres noget. Det er rigtigt spyware.

--
Jesper Lund

Fra : Tove

Dato : 21-08-04 14:16

> [...]
> ret harmløse, så det er et åbent spørgsmål om man gider. Hvis der står
> "dialer" eller lignende, skal der gøres noget. Det er rigtigt spyware.

ok. det er gratisversionen jeg har hentet.

Der er en overskrift der hedder clickspring, og der er 11 objekter i. Så er
der en der hedder. Possible Browser hijack attempt, med 1 objekt og der står
som følger:
"obj[3]=RegData :
s-15-21-16376637-1815002781-3652652152-1004\Software\Microsoft\Internet
Explorer\Main"

Er det en der kan slettes? eller er den nødvendig?

Mvh
Tove

Fra : Gevaldi

Dato : 21-08-04 14:51

Tove skriblede:

> [...]
> Explorer\Main"
>
> Er det en der kan slettes? eller er den nødvendig?

Den "Possible Browser Hijack" kan du med
fordel sætte på din Ignore liste, ellers kommer
den frem hvergang du scanner.
Hvorfor den meddelelse kommer er en gåde
for de fleste, da den er uden betydning.

--
/Gevaldi