Andre der har problemer med at modtage mai~
Fra : Thomas Turn Jensen

Dato : 21-08-04 13:36

Jeg har fra i formiddags og indtil nu fortsat problemer med at modtage mail
på mit domæne der er hostet af AZero.

Mail sendt fra andre smtp servere eller sendt direkte via telnet til de i
mit domænes mx record definerede mail servere når aldrig frem.
Hvis jeg derimod bruger smtp.mitdomæne.dk er der ingen problemer. Bemærk at
det er INDGÅENDE mail der ikke fungerer.

Er det kun mig der har problemet, eller er det hele A0 der skoder?

(Ja, jeg ved de er gået i betalingsstandsning)

Thomas Turn Jensen

Fra : Jan

Dato : 21-08-04 15:02

Hej NG,

Jeg kunne forstille mig at det nok har noget med at de er gået i
betalingsstandsning ;)

Jan

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 21-08-04 18:17

> Jeg kunne forstille mig at det nok har noget med at de er gået i
> betalingsstandsning ;)

Nej - kunderne bliver ikke berørt af betalingsstandsningen. Aktiviteterne
fortsætter, blot i et nyt selskab.

--
Mvh. Jesper

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 21-08-04 16:50

Thomas Turn Jensen, du skrev:

> Er det kun mig der har problemet, eller er det hele A0 der skoder?

Jeg har modtaget 2 email til mit domæne her i eftermiddag.

> (Ja, jeg ved de er gået i betalingsstandsning)

Efter hvad der står på deres side, skulle det ikke betyde noget.

--
Henrik

Fra : Thomas Turn Jensen

Dato : 21-08-04 18:51

Hvis du checker de emails, kan du så se hvornår de er sendt i forhold til
hvornår de er modtaget?

Siden halv 5 er jeg begyndt at modtage få emails igen, men de er alle sammen
imellem ½ og 7 timer forsinkede i forhold til hvornår de er nået frem. Så
vidt jeg kan se skyldes forsinkelsen at "wendy" først meget sent har sendt
mails videre til den endelige mail server, i mit tilfælde "Tina" - se evt.
nedenstående klip fra en header:

SMTP v4.5 MR1a);
id 1093073005439; Sat, 21 Aug 2004 09:23:25 +0200

De har nu også skrevet noget om at mail kan blive lidt forsinket pga wendy
men ikke specificeret hvor meget eller hvor længe eller hvem, og deres
fra/til tidspunkt er helt hen i skoven.

Så vidt jeg kan se så kommer mails nu frem et sted mellem 10 minutter og en
time forsinket, men jeg er desværre bange for at mail sendt til mig mellem
10 og 16 idag kan være gået tabt. Jeg mangler i hvert fald en pæn håndfuld
mails jeg ved er sendt i det tidsrum som endnu ikke er nået frem til mig. :(
Normalt vil mail ikke gå tabt hvis den modtagene server ikke svarer da
serverne så vil vente med at forsøge igen, men hvis der er sket noget med
Wendy mens den har haft mailen kan det godt se ud som om det står skidt til.

Mht. betalingsstandsnigen så håber jeg også det bedste, men jeg må indrømme
at denne hændelse på dette tidspunkt ikke ligefrem øger mine forhåbninger
eller for den sags skyld min loyalitet overfor dem. Ironisk nok var den
første mail jeg modtog idag efter at det havde ligget helt stille, et svar
fra en anden udbyder på en forespørgsel om muligheden for at skifte til dem.
:)

-
Thomas Turn Jensen

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 21-08-04 19:19

Thomas Turn Jensen, du skrev:

> Hvis du checker de emails, kan du så se hvornår de er sendt i forhold til
> hvornår de er modtaget?

26 og 34 minutter, Her er lidt fra den ene header.

   id 1093100893472; Sat, 21 Aug 2004 17:08:13 +0200

> [...]
> Wendy mens den har haft mailen kan det godt se ud som om det står skidt til.

Jeg går ud fra at de har nogle procedurer der gør at der ikke går mail
tabt.

> [...]
> fra en anden udbyder på en forespørgsel om muligheden for at skifte til dem.

, Jeg har altid været godt tilfreds med Azero, men det er
selvfølgelig noget skidt med den betalingsstandsning.

--
Henrik

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 21-08-04 22:30

Henrik K Hansen wrote:

> Jeg går ud fra at de har nogle procedurer der gør at der ikke går mail
> tabt.

Det gjorde der ihvertfald ikke, da jeg havde lignende mailproblemer
hos Azero for nogen tid siden. Der var voldsomme forsinkelser, men alt kom
tilsynelandende frem.

Problemet er ifølge deres driftsstatus virusscanningen, hvilket også var anledningen
til de problemer, som jeg oplevede tidligere. Jeg blev dengang flyttet over på
en mailserver uden virusscanning og det har jeg ikke fortrudt et sekund.
Der har ikke været nogen problemer med forsinkelser på min mail siden,
heller ikke i dag.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>