blokere for advertising.com
Fra : Bach|DK|

Dato : 21-08-04 10:22

Er det ikke muligt at holde de der tracking cookies som fx.
advertising.com og doubleclick.com ude af ens computer. Uden
selvfølgelig at skulle slå cookies *helt* fra?

Træls med alt den overvågning!
Hvad gør i andre?

Bruger Mozilla 1.7.2

--
Michael Bach

Fra : Niels Callesøe

Dato : 21-08-04 10:32

Bach|DK| wrote in <news:cg7484$9oq$1@news.net.uni-c.dk>:

> [...]
> advertising.com og doubleclick.com ude af ens computer. Uden
> selvfølgelig at skulle slå cookies *helt* fra?

Jeg vil tro Mozilla's interface er meget lig Firefox's, så prøv:
Tools->Privacy->Cookies->Exceptions.

--
Niels Callesøe - dk pfy @work

First rule of Cuddle Club: no dry humping!

Fra : Kasper Dupont

Dato : 21-08-04 10:41

Bach|DK| wrote:

> Er det ikke muligt at holde de der tracking cookies som fx.
> advertising.com og doubleclick.com ude af ens computer. Uden
> selvfølgelig at skulle slå cookies *helt* fra?

Med flere browsere har man mulighed for at vælge for
hvert enkelt domæne, om det skal have lov til at
sætte cookies.

Den første gang du modtager en cookie fra et givet
domæne bliver du spurgt om du vil acceptere cookies
fra dette domæne.

Med Mozilla finder man indstillingen under:
Edit/Preferences/Privacy & Security/Cookies/
Ask me before storing a cookie

Hvis du fortryder nogle af de valg du har foretaget
kan du samme sted klikke på "Manage Stored Cookies"
slette gemte cookies og domænenavne.

En mulighed jeg ikke lige har afprøvet er, at først
slå "Ask me before storing a cookie" til og så gå
ind på de sites, man ikke vil modtage cookies fra.
Til sidst slå "Ask me before storing a cookie" fra
igen. Måske vil det virke som du efterspørger.

http://tinyurl.com/5zm3o

Fra : Bach|DK|

Dato : 22-08-04 15:53

Kasper Dupont wrote:

> [...]
> sætte cookies.
>
> Den første gang du modtager en cookie fra et givet
> domæne bliver du spurgt om du vil acceptere cookies

Har jeg prøvet. Der bliver man spurgt 1000 gange og lidt til. Lidt
irriterende.

> Hvis du fortryder nogle af de valg du har foretaget
> kan du samme sted klikke på "Manage Stored Cookies"
> slette gemte cookies og domænenavne.

Har fundet en løsning som kan bruges:
Når spybot eller adaware finder en cookie (som kommer igen og igen) så
"block'er" jeg den under "cookie manager". Det er vidst det nemmeste.
Har så fundet ud af, at det kun er nogle få, som bliver ved med at komme
igen.

--
Michael Bach

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 23-08-04 09:29

On Sun, 22 Aug 2004 16:52:48 +0200, "Bach|DK|"
<m_bach_f@FJERNEDETTEhotmail.com> wrote:

> bliver du spurgt om du vil acceptere cookies fra dette domæne.

> Har jeg prøvet. Der bliver man spurgt 1000 gange og lidt til.
> Lidt irriterende.

Man kan (i hvert fald i Firefox) vælge at acceptere alle cookies,
og så engang imellem rydde op i dem man har fået. Når man gør
det, kan man vælge, at Firefox ikke i fremtiden skal acceptere
cookies fra de pågældende.

-A

Fra : Anders Lund

Dato : 23-08-04 10:11

Asbjorn Hojmark wrote:

> [...]
> og så engang imellem rydde op i dem man har fået. Når man gør
> det, kan man vælge, at Firefox ikke i fremtiden skal acceptere

Det er lige den måde jeg gør det på.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Gevaldi

Dato : 21-08-04 11:26

Bach|DK| skriblede:
> [...]
> fx. advertising.com og doubleclick.com ude af ens
> computer. Uden selvfølgelig at skulle slå cookies *helt*

Bruger SpywareBlaster som i øjeblikket
har 3115 items i databasen.
http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html

--
/Gevaldi

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-08-04 18:21

In article <cg7484$9oq$1@news.net.uni-c.dk>, Bach|DK| wrote:
> [...]
> advertising.com og doubleclick.com ude af ens computer. Uden
> selvfølgelig at skulle slå cookies *helt* fra?

Lever med det. Men du kan også smide dem i din hosts fil

Fastnet - IP telefoni: 5 kr/md Se http://www.misumi.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-08-04 14:43

Bach|DK| skrev:

>Er det ikke muligt at holde de der tracking cookies som fx.
>advertising.com og doubleclick.com ude af ens computer. Uden
>selvfølgelig at skulle slå cookies *helt* fra?

Jeg benytter mig af Operas mulighed for at slagte cookies
automatisk hver gang den lukkes ned. Så kan jeg uden problemer
køre med fuld accept af alle mulige cookies.

Men det dur naturligvis ikke hvis man gerne vil have husket nogle
indstillinger.

--
Bertel