OPSLAG - Ny stor web-site om lystfiskeri i
Fra : Niels Ebbesen

Dato : 09-05-01 23:24

Der er åbnet en ny web-site med focus på lystfiskeri i Østjylland, der
er gode tip til metoder, grej, pladser o.s.v. - tjek selv...

http://www.angling-eastjutland.dk

PS: Kortne over fiskepladser er store og derfor lidt tunge at loade, men
resten kører som lyn og torden.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Chris

Dato : 10-05-01 04:36

> Der er åbnet en ny web-site med focus på lystfiskeri i Østjylland, der
> er gode tip til metoder, grej, pladser o.s.v. - tjek selv...
>
> http://www.angling-eastjutland.dk

MEGET FLOT OG GENNEMARBEJDET SIDE!!!

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 10-05-01 17:10

Chris wrote:

> MEGET FLOT OG GENNEMARBEJDET SIDE!!!

I burda da efterhånden ha' lært, at når jeg smider et opslag - så er det
til noget specielt...

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Brian Kristoffersen

Dato : 10-05-01 22:09

Flot side!

Dog har jeg ikke hørt noget om, at mindstemålet for gedder i ferskvand
skulle være ændret til 50 cm.

Mvh
Brian

Fra : Martin Nystrup Rasmu~

Dato : 11-05-01 09:28

<Klip>

> I burda da efterhånden ha' lært, at når jeg smider et opslag - så er det
> til noget specielt...

Du har jo en (økonomisk) interesse i at anbefale siden...tsk, tsk. ;) Men
kan man se ud over dét, er siden nu meget flot og informativ.

Mvh.

--
Martin N. Rasmussen
Netikette? Find forklaringen på http://www.usenet.dk/netikette/

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 12-05-01 01:50

Martin Nystrup Rasmussen wrote:

> Du har jo en (økonomisk) interesse i at anbefale siden...tsk, tsk. ;) Men
> kan man se ud over dét, er siden nu meget flot og informativ.

Varen er solgt, leveret og betalt - og da jeg ikke får provision af
trafikken, og da der er heller ikke indtægter fra reklamebannere, så kan
jeg faktisk ikke se, hvordan jeg eller Århus Amt skulle få økonomisk
vinding ud af at jeg oplyser Jer om sitet.

Jeg kan derimod se, at sitet indeholder et væld af lystfisker revante
informationer, og at der er en stribe gode kort, med temmelig præcise
markeringer af gode fiskepladser - og hvis jeg ikke husker meget galt,
så er den slags informationer flere gange blevet efterlyst her i
gruppen, og hver gang har spørgerne fået en påfaldne ringe respons.

Og så kan jeg se, at de lystfiskerforeninger der har fiskeretten i det
pågældne område formentlig får styrket deres salg af dagkort...

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Per Gade

Dato : 12-05-01 08:20

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3AFC88AE.21A7D3A4@niels-ebbesen.net...

> [...]
> jeg faktisk ikke se, hvordan jeg eller Århus Amt skulle få økonomisk
> vinding ud af at jeg oplyser Jer om sitet.

Der er intet forkert i at oplyse om det nye site, der for øvrigt er
udmærket, overskueligt og brugervenligt. Min eneste anke er den noget
skæmmende genbrug af billeder (fotos, der bruges mere end et sted på sitet).

Med hensyn til "vinding" så er der vel en vis reklameværdi for en privat
erhvervsdrivende grafiker i, at så mange som muligt ser et site, han har
designet (ikke mindst, når det er pænt udført).

Men den diskussion her har vist ikke så meget med fisk at gøre....

Venlig hilsen
Per Gade

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 12-05-01 10:58

Per Gade wrote:

> Med hensyn til "vinding" så er der vel en vis reklameværdi for en privat
> erhvervsdrivende grafiker i, at så mange som muligt ser et site, han har
> designet (ikke mindst, når det er pænt udført).

Det skader naturligvis ikke forretningen, at de web-sites man producerer
er gode og velbesøgte.

Hvis jeg lægger antallet af sidevisninger sammen på alle de web-sites,
som jeg har designet og er webmaster på, så bliver det til et sted
imellem 600 - 800.000 eksponeringer pr. måned, og i den sammenhæng gør
de par tusinde sidevisninger, som mit opslag for
www.angling-eastjutland.dk adstedkommer hverken fra eller til - men
mange bække små gør som bekendt en stor å...

Jeg kan oplyse, at det handler om gode placeringer i søgemaskinerne, og
om at andre webmastre synes at sitet er så godt, at de anbefaler og
linker til sitet.

Og så kan jeg runde af med at fortælle, at det ikke er OPSLAG i
dk.heirakiet, der giver trafik, hvis man skal annoncere på UseNet, så
skal man bruge de store internationale grupper, de har nemlig lige så
meget trafik på et enkelt døgn, som en dansk gruppe har på en hel måned
eller to.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Henric Blomqvist

Dato : 12-05-01 10:34

Kan inte låta bli med tanke på dina tidigare inlägg, Niels...
Det var det lamaste argument jag hört på länge: Varan är betald och
levererad så det har inget värde för mig att många ser den.
Intressant för sportfiskare - javisst!
Men naturligtvis även intressant för den som driver ett företag att
företagets produkter har ökat exponeringen och kundvärdet hos köparen. Är
inte incitamentet till fotsatta kontakter / nya kontakter med ett
mjukvaruföretag att företagets produktion leder till ökad kundkontakt och
förhopnningsvis ökas omsättning?
Min åsikt och mitt budskap till alla är dock: förtsätt posta inlägg om
sportfiske även om dessa har viss komersiell relevans. Man kan oftast med
sitt goda omdömme avgöra om ett inlägg är ett rent reklaminlägg och inte hör
hemma i en sportfiskegrupp utan i ett reklamutskick.
Jag hoppas ditt företag får fler beställningar på webrelaterade projekt som
ett resultat av ditt fina arbete, Niels.
Mvh Henric Blomqvist
Telescope Software AB