Lydkort
Fra : Johnni Christensen

Dato : 20-08-04 20:17

Hej.

Jeg har købt et Audiotrak Prodigy 192 lydkort, men har nu et lille
problem: Der kommer ingen lyd ud af det...

Det er tilsluttet, med driver og det hele, og alligevel kommer der
ingen lyd ud. Mit onboard lydkort virker heller ikke, men lydudgangen
i front virker...

Er der nogle der kan hjælpe???

Johnni

Fra : Ukendt

Dato : 22-08-04 10:54

Hej Johnni Christensen,

Når man benytter både onboard lydkort og et indstiks-lydkort skal man nogen
gange ændre i indstillingerne og vælge det lydkort der skal benyttes som
følger:

Nyt lydkort instilles i: Kontrolpanel + Egenskaber for multimedier +
Lydenheder: Her vælger du dit nye lydkort under foretrukken enhed, så vælger
du "Avanceret": her vælger du indstillingen til fx. stereohøjtalere til
skrivebordet, så vælger du "Ydeevne", her vælger du under "Afspilning af
lyd" >"Hardwareacceleration: Fuld og >"Kvaliteten af
samplefrekvenskonvertering: Bedst og OK OK.

Så går du ind i: Start + Programmer + Tilbehør + Underholdning + Lydstyrke -
Vælg: "Indstillinger" + "Egenskaber" og under Mixerenhed vælger du dit nye
lydkort og under "Vis følgende lydstyrkeindstillinger": hakker du de enheder
af, som du vil have kontrol over i lydindstillingerne + OK og afslut.

Så skulle dit nye lydkort virke, når ledningerne til højtalerne er forbundet
til det nye kort.

Hvis der er fx. 5 højtalere sat til dit lydkort, skal du også ind i
lydkortets "Lydpanel" og indstille hvor dine højtalere er placeret, for at
få den rigtige udnyttelse af surround-lyd - hvilket giver en fantastisk
lydoplevelse!

Når der er lyd i dit frontpanel kan det skyldes, at der er specielle "ben"
på bundkortet, hvorfra lyd til front udtages. (Det er der på mit bundkort).

Håber det virker (gjorde det for mig). Når jeg skal benytte "Skype"-telefon
over Internettet (gratis) http://www.skype.com, har jeg valgt at benytte
bundkortets lydenheder til mine høretelefoner, her skal jeg jeg så ind i
kontrolpanelet (og kun der) og vælge bundkortets lydenhed under
"Lydenheder". Der går jeg ikke ind i "Start" "Programmer" etc. frem til
"Lydstyrke", for at ændre noget - men det kan du også vælge at gøre.

Venlig hilsen
Annie

Fra : Sune Salminen

Dato : 25-08-04 22:05

Annie wrote:
> [...]
> bundkortets lydenhed under "Lydenheder". Der går jeg ikke ind i
> "Start" "Programmer" etc. frem til "Lydstyrke", for at ændre noget -

Vil du gifte dig med mig?

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-04 02:44

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> Vil du gifte dig med mig?
>

> -Sune
> Check out my band at www.secondnature.dk
> Remove the monkey to send mail.

Hej Sune,

Tak for dit kompliment. Jeg håber at min vejledning hjalp Johnni - så kan
han også få glæde af dit link.

Hvor er det bare en skønmusik I har på jeres side. Den lyder fantastisk på
mit Trust 514DX 5.1 Sound Expert Optical-lydkort!

De venligste hilsner
Annie

Fra : Sune Salminen

Dato : 26-08-04 12:23

Annie wrote:
> "Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

snip

> Hej Sune,
>
> Tak for dit kompliment. Jeg håber at min vejledning hjalp Johnni - så
> kan han også få glæde af dit link.

Jamen det går jo op i en højere enhed.

> Hvor er det bare en skønmusik I har på jeres side. Den lyder
> fantastisk på mit Trust 514DX 5.1 Sound Expert Optical-lydkort!
>
> De venligste hilsner
> Annie

Tak Annie, jeg er glad for at du kan li' det! Jeg synes det er noget
rigtig sommermusik vi har lavet.
Hvis du har lyst til at høre Second Nature live, så spiller vi en
koncert i Café Kino i Amager Kulturpunkt den 3. september.

Den lyder sgu også meget godt på et Audigy LS.

MVH

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Johnni Christensen

Dato : 17-09-04 20:10

Hej.

Jeg skrev for lidt tid siden om et Prodigy 192 lydkort, som jeg ikke
kunne få til at virke.
Der kom det råd, at jeg skulle prøve at vælge lydkortet som
foretrukkent lydkort, og jeg har fulgt hele vejledningen, men det
virker stadig ikke.

Jeg kom til at tænke på at der (da jeg installerede lydkortes driver)
stod at den ikke var XP-signeret. -Kan det have nogen indvirkning, og
hvor kan jeg evt for opdateret driveren, så den er XP-signeret. Der
stod på pakken til lydkortet at den skulle kunne arbejde sammen med
XP, så derfor forstår jeg det ikke helt...

Johnni

Fra : Annie

Dato : 11-10-04 16:41

> [...]

> stod på pakken til lydkortet at den skulle kunne arbejde sammen med
> XP, så derfor forstår jeg det ikke helt...

Hej Johnni,

Du er en tålmodig sjæl. Nej, det har ingen betydning at driverne ikke er
digitalt signeret. Den digitale signatur betyder at driverne er testet og
godkendt af Microsoft, hvilket skulle betyde, at driverne skulle fungere
problemløst med den Windows version du kører.

Når intet viser sig at fungere, så er det altid godt, at gå helt tilbage til
start:

1) Check efter, om lydkortet er presset helt ned og sidder lige i soklen og
er skruet godt fast.
2) Check efter, om du har sat ledningerne til/fra lydkortet korrekt.
3) Hvis du har onboard lydkort, så gå ind i Kontrolpanel-> System->
Hardware-> Enhedshåndtering -> og vælg:
Enheder til lyd, video og spil og se efter, om alle enhederne er uden
udråbstegn el.lign. (fortæller om der er fejl i installationen af en
driver).
- ret fejlene.
4) Deaktiver dit onboard lydkort (se i din bundkortmanual hvad det hedder,
mit hedder fx. Via AC'97).
5) Fjern driverne til dit nyinstallerede lydkort (sker som oftest via
softwaren fra lydkortets installations CD, når du vil geninstallere det).
6) Der er jo også den mulighed, at dit lydkort aldrig har fungeret - og er
defekt. Har du ikke en bekendt, som vil hjælpe dig med at sætte korteti hans
PC, for check?

Du må gerne skrive direkte til mig, dersom du vil have hurtigere svar - det
er ikke altid jeg har næsen inden for i nyhedsgrupperne.

De venligste hilsner fra
Annie